Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ruiten

vragen over de T4
Plaats reactie
john 694
Berichten: 671
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:33
Locatie: noord-holland

ruiten

Bericht door john 694 »

:ie :ie help mijn voorruit lekt wat met dit weer geen pretje is.
mijn vloerbedekking is helemaal nat
wat kan ik er aan doen.of is er wel wat aan te doen zonder hem te moeten demonteren.
of wie kan hem demonteren zonder dat ie breekt :gif ?
gr.john
Grey is the limmit
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008 :driveT5
Gebruikersavatar
bas
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 nov 2007, 14:51
Locatie: Heelweg

Re: ruiten

Bericht door bas »

weet je zeker dat het de voorruit is .
voor controle moet je even zeepsop op de buitenkant van het raam op het rubber aanbrengen.
en aan de binnenkant met een blaaspistool langs de kanten blazen als hij dan aan de buitenkant ergens bubbelt is die daar lek.want het kan ook wel eens een overloop zijn die verstopt zit.

gr bas heelweg
Waar een wil is, is een weg.
En waar een weg is, rijdt ik met mijn T5 !!!
john 694
Berichten: 671
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:33
Locatie: noord-holland

Re: ruiten

Bericht door john 694 »

oke zal het zaterdag effe proberen :klappen :gekte
Grey is the limmit
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008 :driveT5
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: ruiten

Bericht door Roger B. (11)61 »

....goed verzekerd?'......carglas vragen wat een nieuwe ruit kost...

Demonteren zal niemand je garanderen dat de ruit niet zal breken, een klein putje van steenslag kan voldoende zijn om bij net de veel druk op net die ene verkeerde plek toch te barsten....

Je kunt de gok nemen en carglass (of andere autoglasboer)vragen de ruit te demonteren, als ie niet breekt geluk, anders nieuwe ruit... Als je verzekerd bent voor glasschade aan de auto kost je dat dan hooguit het eigen risico...

en als je even wat ruitspecialisten nabelt om te vragen wat het gaat kosten heb je kans dat je er ook nog een vinden kan die "geen eigen risico" voor je kan regelen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: ruiten

Bericht door hendrikus »

is wel te doen hoor, heb het bij mn eigen auto ook gedaan. Is achteraf wel een nieuwe in gekomen, maar is voor mij dan ook redelijk goedkoop aan te komen. Komt wel vaker voor dat ze loslaten, vaak een oorzaak door roest bij de wat oudere generatie T4's.

En een focwa erkend bedrijf mag niet zomaar jouw ruit vervangen als de ruit niet kapot is. Mag alleen bij ruitschade. in dit soort gevallen is het vaak een kwestie van zelf betalen.
T4 2.5TDI 88pk 1999
arie oudshoorn
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:56

Re: ruiten

Bericht door arie oudshoorn »

of zelf een dreun op het raam geven als je niet zelf wilt betalen, maar wel bent verzekerd. arie
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: ruiten

Bericht door kroonhome »

Beste John,

Ik heb dit ook aan de hand gehad met mijn vorige auto (volkswagen passat). Bleek dat er roest was ontstaan in de sponning waarop de ruit ging lekken, de roest was waarneembaar onder de lak naast de ruit. De vorige eigenaar had de ruit ook al een keer eruit laten halen i.v.m. lekkage waardoor de sponning was beschadigd met roest als gevolg. De lekkage zat achteraf ergens anders. :ie
Wat te doen? Ik heb van te voren contact opgenomen met mijn verzekering met het verhaal dat de ruit lekt met de vraag of dit gedekt is? Kreeg als antwoord dat de ruit kapot moet zijn, maar ze waren wel bereidt een nieuwe ruit te vergoeden (had wel een all risk verzekering). Vanwege de roest de auto naar de plaatwerker (schade hersteller) gebracht, omdat de roest behandeld moest worden en ook het dak opnieuw gespoten moest worden. Afgesproken dat er een nota zou komen voor het vervangen van de ruit, het overige contant afrekenen. Er is wel geprobeerd de ruit er heel uit te krijgen, maar is uiteindelijk niet gelukt omdat de ruit aan de zijde waar roest zat al los zat waardoor bij het losmaken te veel spanning op het glas kwam. Uiteindelijk de ruit inclusief plaatsen vergoed gekregen van de verzekering, de kosten voor het wegwerken van de roest en het spuiten zelf moeten betalen :toppie
Tot zover mijn ervaring.

Groetjes,
Arjan
Nu :T44EVER
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Plaats reactie