Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

spiegelverwarming

vragen over de T5
Plaats reactie
skipper
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2008, 16:45

spiegelverwarming

Bericht door skipper »

Ik heb het vermoeden dat de verwarming van mijn rechterzijspiegel niet werkt. Bij het controleren van de zekering is het mij niet duidelijk geworden hoe de indeling van het zekeringkastje inelkaar steekt. Het kaartje helpt ook niet. Heeft iemand een beschrijving van de indeling van de zekeringen?
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: spiegelverwarming

Bericht door sep »

dag skipper ,het kan zijn dat er een zekering stuk is en dat daarom je spiegel verwarming het niet meer doet ,...en dan is de kaart die in het zekeringkastje zit niet heel duidelijk,.....stel dat de zekering niet stuk is dan is zeer waarschijnlijk een soort module in de deur doorgebrandt ,...dit schijnt te gebeuren als je de draaiknop van de spiegels atijd op de verwarmingsstand laat staan .(bekend euvel van de transporter /mv )
ik zelf heb hem altijd op of de linker stand of rechterstand verstelling staan ,aleen als de situatie er om vraagt stel ik de draaiknop in op verwarmen .


mvg sep
Gebruikersavatar
chester2203
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 jan 2008, 22:03

Re: spiegelverwarming

Bericht door chester2203 »

Dit staat overigens ook in het instruktie boekje, dat je de spiegel niet op continue verwarmen moet laten staan. :winter
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: spiegelverwarming

Bericht door appie »

KWAAL

de computer sneuveld in de rechterdeur
is een vervangend type voor die niet zo rap verbrand
Neemt de bus!
skipper
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2008, 16:45

Re: spiegelverwarming

Bericht door skipper »

Bedankt voor de informatie, maar dat er een module in de deur zit en dat die kan doorbranden is echt nieuws voor mij. Ik hoop toch dat het een zekering is. Eerst uitzoeken welke dat dan moet zijn.
belgacom
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2007, 19:55
Locatie: zoutleeuw (Belgie)

Re: spiegelverwarming

Bericht door belgacom »

sep schreef:dag skipper ,het kan zijn dat er een zekering stuk is en dat daarom je spiegel verwarming het niet meer doet ,...en dan is de kaart die in het zekeringkastje zit niet heel duidelijk,.....stel dat de zekering niet stuk is dan is zeer waarschijnlijk een soort module in de deur doorgebrandt ,...dit schijnt te gebeuren als je de draaiknop van de spiegels atijd op de verwarmingsstand laat staan .(bekend euvel van de transporter /mv )
ik zelf heb hem altijd op of de linker stand of rechterstand verstelling staan ,aleen als de situatie er om vraagt stel ik de draaiknop in op verwarmen .


mvg sep
Dag Sep. Die spiegelverwarming werkt toch niet altijd als je de draaiknop op de verwarmingsstand hebt staan, maar toch pas als je de achterruitverwarming inschakeld? Dit hebben ze mij toch verted bij de garage. Volgens hun worden de spiegels pas verwarmd bij inschakeling van de achteruitverwarming.
met vriendelijke groet,

Wilco 244
Gebruikersavatar
chester2203
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 jan 2008, 22:03

Re: spiegelverwarming

Bericht door chester2203 »

volgens het boekje niet.
daar staat zoiets als: laat de schakelaar niet in de middelste positie staan daar dit extra brandstof kost !!!
Thé Vier
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 mar 2007, 13:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: spiegelverwarming

Bericht door Thé Vier »

Het verwarmingselement aan het spiegelglas zal wel doorgebrand zijn, vanwege de hitte.
Is mij ook wel overkomen.
Advies: Niet te lang aan laten staan.
Beter aanzetten, na een paar minuten weer uit en dan later weer eens even aanzetten.
Ik gebruik het vooral bij regen, om de glaasjes weer wat droger te krijgen.
XAVIER
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2007, 17:21
Locatie: IZEGEM

Re: spiegelverwarming

Bericht door XAVIER »

ik heb de eerste 2 jaar ook gereden met de schakelaar op verwarmen tot mijn zoon mij op een dag zei dat de spiegel warm had. bij de T4 werkt dit inderdaad met de schakelaar achterruitverwarming maar bij de t5 niet. heb ook de module kapot gehad in de deur.

salut. xavier
skipper
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2008, 16:45

Re: spiegelverwarming

Bericht door skipper »

Ik kan mij herinneren dat er iemand tegen mijn spiegel aan heeft gereden, toen is door het geweld de plastic rand eraf gesprongen.
Die kon ik er zo weer opdrukken, maar misschien is het element hierdoor kapot gegaan. Is dat eenvoudig door te meten?
Plaats reactie