Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Fluitje

vragen over de T4
Plaats reactie
arie oudshoorn
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:56

Fluitje

Bericht door arie oudshoorn »

Ik hoor als ik bij 80 km m,n gas los laat een zelfde zoort geluid als een fluit ketel die net begind. een zoort flauw fluitje.
laat ik de motor uit rijden op de versnelling dan neemt het geluid langzaam af.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?????????
Alvast bedankt voor de moeite.
Het gaat om een td 4 van 1998.
arie.
Tvier
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:28

Re: Fluitje

Bericht door Tvier »

Hmm, ik heb een zelf soort geluid zodra ik de 60/70 passeer, maar bij mij klinkt het net als een krekel. Heb er al zoveel mensen naar laten luisteren incluis dealer en monteurs, maar niemand die enig idee heeft. De ene riep fuseekogel de ander het stuurhuis, ik heb het dus maar opgegeven en geaccepteerd dat deze het krekelgeluid en in onlosmakelijk verbonden zijn :ikrij

Hoop voor je dat je erachter komt wat het is, want je gaat je eraan irriteren op een gegeven moment. Succes!
VW T4 102PK 75kW LWB Black Metallic met de meest afschuwelijke bekleding ooit, TOTO!
Rozwen
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:56
Locatie: Lostanges Frankrijk

Re: Fluitje

Bericht door Rozwen »

Een mogelijkheid is misschien deze:

Bij de wat oudere T4 is er een bekend probleem van bijgeluid onder het rijden bij zo'n 80 km per uur.

De oorzaak is een trilling van een verbindingsstrip welke vlak voor de radiateur zit, deze kan bij een bepaalde windsnelheid gaan resoneren. Misschien fluit die dat ook wel maar eigenlijk geeft het meer een brom.

Even het front naar voren en er een schuimrubber stripje tussen doen.

Bij mij was dit de oplossing.
Laatst gewijzigd door Rozwen op 11 apr 2008, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Re: Fluitje

Bericht door Die Bruine »

Ik heb ook zo een heerlijk fluitje zodra ik de vloerverwarming aan zet. Heerlijk vacuumgeluidje van rond de 18000kHz volgens mij. Ik heb alleen geen zin om het dashboard uit elkaar te halen om het te gaan zoeken. Dus als ik rond de 80 rij zet ik het maar uit. Tot het weer een beetje omslaat.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Plaats reactie