Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
VR6
VR6
Ik overweeg zeer serieus een T 4 Multivan uit Duitsland te halen, hier om te bouwen naar een Camper met Hefdak. Niet vanwege het kamperen op zich maar vanwege de zitplaatsen en de wegenbelasting.
Nu zie ik dat de VR6 modellen welke zijn teruggeschroefd naar 140 pk er wat betreft de kosten en de kilometers behoorlijk aantrekkelijk zijn.
Kan iemand mij iets vertellen over deze motoren????
Nu zie ik dat de VR6 modellen welke zijn teruggeschroefd naar 140 pk er wat betreft de kosten en de kilometers behoorlijk aantrekkelijk zijn.
Kan iemand mij iets vertellen over deze motoren????
- Multivan Generation
- Berichten: 34352
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: VR6
Die 140 pk motoren zijn geen teruggeschroefde motoren.
In de T4 werd eerst de 140 pk en later pas de 204 pk geleverd.
Mooie combinatie, zeker met gastank.
Verbruik is, voorzichtig geformuleerd, een keerzijde.
Bij normaal gebruik mag je blij zijn met 12L/100km.
En dat op langere stukken...
In de T4 werd eerst de 140 pk en later pas de 204 pk geleverd.
Mooie combinatie, zeker met gastank.
Verbruik is, voorzichtig geformuleerd, een keerzijde.
Bij normaal gebruik mag je blij zijn met 12L/100km.
En dat op langere stukken...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: VR6
MMHH,, ik was echt in de veronderstelling dat ze terug geschroefd waren aangezien hij in de golf 174pk leverde. Weet je iets over de duurzaamheid van die motor?. In de golf waren ze niet feilloos meen ik, iets met de kop(en) dacht ik. Moet haast wel een mooie kombi zijn met een automaat.
Heb je enig idee wat een gasinstallatie zou gaan kosten?. (g3?)
Ik weet wel dat die in de golf een erg mooi geluid geeft en erg soepel is
Weet je misschien een link waar ik de specificaties over de motor kan vinden?
Bedankt voor je reactie zover.
gr Marc
Heb je enig idee wat een gasinstallatie zou gaan kosten?. (g3?)
Ik weet wel dat die in de golf een erg mooi geluid geeft en erg soepel is
Weet je misschien een link waar ik de specificaties over de motor kan vinden?
Bedankt voor je reactie zover.
gr Marc
- Multivan Generation
- Berichten: 34352
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: VR6
Een andere Peter, rijdt een VR6 op benzine en zal misschien nog wel reageren
Ombouwen naar gas:
daarvoor heb ik wel een linkje:
http://www.gaskutsche.de/lpg_allgemein.php
Spit de linkjes aan de linkerzijde even goed door
Je hebt wel gelijk dat, als je uitgaat van het 174 pk blok, dat er sprake is van terugschroeven.
Ik was even in de veronderstelling, dat je uitging van de 204 pk versie.
Het karakter van de 174 pk of 190 pk versie, paste niet goed, bij de T4,
vandaar dat ze een en ander hebben aangepast, om een fijnere combinatie in de T4 te kunnen leveren.

Ombouwen naar gas:
daarvoor heb ik wel een linkje:
http://www.gaskutsche.de/lpg_allgemein.php
Spit de linkjes aan de linkerzijde even goed door

Je hebt wel gelijk dat, als je uitgaat van het 174 pk blok, dat er sprake is van terugschroeven.
Ik was even in de veronderstelling, dat je uitging van de 204 pk versie.
Het karakter van de 174 pk of 190 pk versie, paste niet goed, bij de T4,
vandaar dat ze een en ander hebben aangepast, om een fijnere combinatie in de T4 te kunnen leveren.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Peter 887
- Berichten: 2455
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
- Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329
Re: VR6
De andere Peter had gelijk dat ik zou reageren.
Ik rij ook een VR6 op benzine en het rijd heerlijk.
Geen gebrom van een diesel dus heerlijk stil.
Maar wat de andere Peter al zij, dat is het gebruik, ik rij 1/7, 1/8 als ik rustig aan doe.
Maar omdat ik weinig kilometers rij, is het voor mij goedkoper dan diesel.
De inlaatsysteem is anders dan van een golf, of corado, bij een transporter.
(Ik krijg de foto er niet op)
Daarom heeft hij in plaats van 174Pk, of 192 Pk 140 Pk,
Dit is voor zover ik weet, het koppel bij een lager toerental hoger te laten zijn,
omdat je toch 2 ton vooruit moet bewegen.
Als je nog wat wilt weten, kun je me altijd mailen..
p.borst60&quicknet.nl&=@.
Ik wil hem niet kwijt het is een heerlijke T4 (als je niet te veel Km maak) Wereldbussie.
Ik rij ook een VR6 op benzine en het rijd heerlijk.
Geen gebrom van een diesel dus heerlijk stil.
Maar wat de andere Peter al zij, dat is het gebruik, ik rij 1/7, 1/8 als ik rustig aan doe.
Maar omdat ik weinig kilometers rij, is het voor mij goedkoper dan diesel.
De inlaatsysteem is anders dan van een golf, of corado, bij een transporter.
(Ik krijg de foto er niet op)
Daarom heeft hij in plaats van 174Pk, of 192 Pk 140 Pk,
Dit is voor zover ik weet, het koppel bij een lager toerental hoger te laten zijn,
omdat je toch 2 ton vooruit moet bewegen.
Als je nog wat wilt weten, kun je me altijd mailen..
p.borst60&quicknet.nl&=@.
Ik wil hem niet kwijt het is een heerlijke T4 (als je niet te veel Km maak) Wereldbussie.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Re: VR6
Peter, ff voor de duidelijkheid. Het is GEEN gebrom maar een aangenaam gebrul van een dieselPeter 887 schreef:De andere Peter had gelijk dat ik zou reageren.
Ik rij ook een VR6 op benzine en het rijd heerlijk.
Geen gebrom van een diesel dus heerlijk stil.

Tussen haakjes (die van jou brult wel erg aangenaam, kan me een sprint van vorig jaar volkel herrinneren)

ff dollen.

gr Martin (#89)
- Peter 887
- Berichten: 2455
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
- Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329
Re: VR6
Sorry Martin, het was niet bedoeld om je te kwetsengascona schreef:Peter, ff voor de duidelijkheid. Het is GEEN gebrom maar een aangenaam gebrul van een dieselPeter 887 schreef:De andere Peter had gelijk dat ik zou reageren.
Ik rij ook een VR6 op benzine en het rijd heerlijk.
Geen gebrom van een diesel dus heerlijk stil.
![]()
Tussen haakjes (die van jou brult wel erg aangenaam, kan me een sprint van vorig jaar volkel herrinneren)![]()
ff dollen.![]()
gr Martin (#89)

maar ik kon zo gauw ook weer niet op het woord gebrul komen

Tot volkel

T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Re: VR6
Het is je vergeven Peter.
Ik ga je zien.
gr Martin


Ik ga je zien.
gr Martin
- René
- Berichten: 5292
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: VR6
gascona schreef:Peter, ff voor de duidelijkheid. Het is GEEN gebrom maar een aangenaam gebrul van een dieselPeter 887 schreef:De andere Peter had gelijk dat ik zou reageren.
Ik rij ook een VR6 op benzine en het rijd heerlijk.
Geen gebrom van een diesel dus heerlijk stil.
![]()
Tussen haakjes (die van jou brult wel erg aangenaam, kan me een sprint van vorig jaar volkel herrinneren)![]()
ff dollen.![]()
gr Martin (#89)
Brom????????????
Geen idee waar jullie het over hebben.
Die van mij Buldert alleen maar.
Berrie