ik ben van plan om bij mijn bus de katalysator te vervangen door een buis (t4 2.5tdi van 2000)
gaat dit echt een verschil maken in trekkracht bij lage toeren? (nu al 200000km dus kat zit wsl al goed toegestopt want ik heb gen sportieve rijstijl)
werkt een kat eigenlijk nog na 200000 km?
ik ben van plan om zelf de vervangbuis te maken, maar welk materiaal gebruik ik best? ( er zijn heel veel soortern rvs)
moet er soms een dichting vervangen worden als de kat losgemaakt wordt? en moet daar kopervet tussen ofzo (heb dat hier ergens gelezen
in verband met het plaatsen van een egrplaatje heb ik al zeeeer veel gelezen maar door zoveel te horen weet ik eigenlijk niet meer of je goed doet door zo'n plaatje te steken

als je zo'n plaatje steekt zou je dit ook moeten instellen in het motormanegement want ander weet die niet hoeveel lucht er werkenlijk naar de motor gaat en kan hij niet de optimale hoeveelheid brandstof inspuiten
geeft zo'n plaatje eigenlijk verschil in koppel?
er zijn hier veel weetjewellers die dit wsl al hebben toegepast(of juist niet om een bepaalde reden)
alle reacties en ervaringen zijn welkom
mvg
stijn
