Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aanduiding watertanks

vragen over de T4
Plaats reactie
johan1104

aanduiding watertanks

Bericht door johan1104 »

In mijn T4 camper zitten twee watertanks: een voor vuil en een voor schoon water. Op het schermpje voor in de cabine wordt de vuilwatertank niet meer aangegeven en de schoonwatertank geeft niet de juiste waterstand weer. Ik heb de vlotter in de schoonwatertank doorgemeten en die werkt goed. Ook de zekeringen zijn in orde.
Weet iemand waar ik de fout moet zoeken om de stand in de vuilwatertank te laten zien op het scherm? Heeft iemand ervaring met dit soort problemen?
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: aanduiding watertanks

Bericht door wilko »

Bij mij hetzelfde. Ook al is de schoonwatertank leeg, er is altijd 1 streepje in de display zichtbaar alsof er nog water in de tank zit. De vuilwatertank aanduiding heb ik nog nooit gezien ( opgelet) Als ik op vakantie ben kijk ik altijd even hoever de tank nog gevuld is. De schoonwatertank zit bij mij rechtsachter en kan ik gemakkelijk zien hoeveel water er nog in zit.
Volgens mij zijn de aanduidingen voor de tanks niet al te betrouwbaar. Ik heb model 2 van de California Coach, bj 1997 :ikrij
De latere modellen hebben de schoonwatertank in de bodem van de kledingkast en is niet zo makkelijk zichtbaar.
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Re: aanduiding watertanks

Bericht door Keely 798 »

De stand van de schoonwatertank is inderdaad niet zo betrouwbaar. Je kunt het enigzins controleren door tijdens het vullen op de "meter" te letten, maar dan moet de zaak niet overlopen. Dit is bij een camper die de vuldop rechtsachter heeft niet zo'n probleem.

De aanduiding van de vuilwatertank komt alleen knipperend in beeld als de tank vol is, wat op zich natuurlijk te laat is.

Ik heb een handleiding (Duits) van 12 bladzijden, waar de werking van alle lampjes en schakelaars worden uitgelegd. Ik kan proberen om dit middels een PDF bestand bij tips en trucs te krijgen.

Groetjes G. Haga
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

Re: aanduiding watertanks

Bericht door laurens »

een aanduiding voor de vuilwatertank heb ik nog nooit gezien. de schoonwater geeft bij mij juist aan dat hij leeg is terwijl er dan nog een liter of 15 in zit. maar die van mij is van 96 dus ook met zichtbare tank rechtsachter (die volgens mij trouwens ook groter is dan de nieuwere versie
Laurens Geleynse T4-Westfalia, bouwjaar 2002, 102 pk (zilveren) Tdi
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: aanduiding watertanks

Bericht door Beckontheroad »

Heb zelfeen Reimo met 2 tanks waarvan de schoonwater links onder de kleding kast.
Meters in de kast en redelijk betrouwbaar, in zoverre als de tank vol is, geeft de meter aan 60%, leeg is wel leeg ;-)
En de vuilwater tank is dan ook al vol bij 60%.
Dus heb wel een redelijke indicatie maar het houd niet over.

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: aanduiding watertanks

Bericht door Coen220 »

Het is een Indicatie , dus niet erg naukeurig
Als van de schoonwatertank de onderste balk zichtbaar wordt dan heb je nog ca 9 ltr water.
Om verrassingen te voorkomen,heb ik dat opgelost door op de Watertank streepjes te zetten.
Nadat de tank leeg was ben ik met een water kan gaan vullen telkens als er 10 ltr inzat een streepje gezet. (wel met een watervaste vilfstift)
Zo kan je makkelijk zien hoeveel water er nog in zit.
Voor de vuilwatertank heb je dat andere simbooltje, dat wanneer hij vol gaat het simbooltje gaat knipperen, als je op een knop drukt stopt het knipperen.
Zelf weet ik dat als bij normaal gebruik we twee tanks leeg hebben de vuilwatertank ook vol is.
Je moet er mee omleren gaan, zelf hebben we er geen probleem mee, af en toe even kijken is voldoende.
mvg
Coen 220
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: aanduiding watertanks

Bericht door kroonhome »

Hallo California bezitters,

Op de website van Poptop campers kan je een handleiding (pdf) vinden voor het bedieningspaneel van Westfalia: http://www.poptop.nl
Het is inderdaad niet handig dat het symbooltje van de vuilwatertank pas verschijnt als deze al vol is, een aanduiding als voor de schoonwatertank was beter geweest. :ie
Bij het verlaten van een camping of camperplaats is het een goede gewoonte de schoonwatertank te vullen en de vuilwatertank te legen. :toppie
Voor de rest is er goed mee te leven vind ik :zwaai

Groetjes,
Arjan
:ikrij
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Plaats reactie