Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rechterraam dichtlassen?

vragen over de T4
Plaats reactie
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Rechterraam dichtlassen?

Bericht door Die Bruine »

Ik heb rechtsachter zo een (in mijn ogen waardeloze) luchtunit zitten. Ik wil dat ding weghalen omdat er toch alleen omgevingstemperatuur via het hemel naar binnen komt. Ik zit dan alleen met een aardig groot gat wat ontstaat. Ik heb het nog niet los gehaald omdat ik bang ben voor lekkage als ik het weer terug plaats. Vandaar dat ik jullie maar om advies vraag. Moet ik nou heel het paneel wegsnijden en er een nieuwe in laten lassen? Of zit zo een paneel gewoon vast met een of andere kit? Het gaat mij er meer om dat de bus in geval van lassen niet naar de spuiter hoeft. Dat de nieuwe plaat een andere kleur heeft maakt niet uit, er komt toch een glasplaat op.

En voor wie het weet, klopt het dat er uit de vloer alleen warme lucht komt (ik heb alleen voor airco, handbediend). Of mag ik mijn bekabeling nalopen? (bediening op de tweede rij). Die achterste unit die doet echt niets nee. Er loopt geen enkele leiding naar die unit, op stroomtoevoer na dan.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
carl
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:17
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Rechterraam dichtlassen?

Bericht door carl »

ik heb de zelfde bus caravelle die luchtunit kan wel worden verwijdert men zet daar ook wel weer een paneel in of een ruit. word niet gelast mijn bus was van af fabriek uit 9 persoons naar dubc gemaakt, dus ik heb van die panelen in zitten die je er uit kunt halen.

Afbeelding
warme lucht bij de voetten klopt ook is van de stand kachel ja.

je kan hem ook omlaten bouwen naar clime controle dan heb je wel overal :winter lucht :knipoog

hoop dat je hier wat aan heb.

Groet

Carl
Afbeelding
T4 TDI caravelle 111 kw met K&N Filter, EPS katvervanger,midden demper, Twee einddempers DTM ovaal.:happy
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Re: Rechterraam dichtlassen?

Bericht door Die Bruine »

Deze komt inderdaad ook zo van de fabriek af. Mooi dat er niet wordt gelast. Ik rij wel langs de dealer om te vragen wat zo een plaat dan kost. En anders laat ik er wel 1 op maat snijden. Heeft die regelaar voor de vloer bij jou dan ook geen nut? Tja misschien heeeeel warm in plaats van warm. Maar koud wordt het nooit.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
carl
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:17
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Rechterraam dichtlassen?

Bericht door carl »

je kan hem wel regelen he links achter jou stoel sitten 3 draai knopen, daar kan je de tem regelen.
plaatje snijden is mooi ja nog ff spuiten klaar.
personlijk vind ik een ruit er in ook wel mooi blinderen klaar. maar ja dan moet je er weer twee van hebben :bonk voor de andere kant ook.

suc6

Groet

Carl
Afbeelding
T4 TDI caravelle 111 kw met K&N Filter, EPS katvervanger,midden demper, Twee einddempers DTM ovaal.:happy
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Rechterraam dichtlassen?

Bericht door Roger B. (11)61 »

in mijn (oude) caravelle uit 96 zit geen bediening achterin, wel hemelventilatie (unit achterin die alleen buitenlucht naar binnen blaast) en vloerkachel (alleen warme lucht)

Ik heb alleen voorin bediening, en met deze bediening kan ik alleen maar de ventilatoren van beide kachels achterin regelen, niet de temperatuur.

De vloerkachel zuigt aan bij de instapbak van de schuifdeur en blaast uit in dat omhoog te trekken uitstoomopeningetje onder je bank/stoel van de 2e rij
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie