Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verlagingsset en toch comfort

vragen over de T5
Plaats reactie
Ruud2
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2008, 22:24

Verlagingsset en toch comfort

Bericht door Ruud2 »

Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Bezit sinds 2 maanden een T5 Multivan Highline DC 174 PK 2005 met alle opties, een ABT-pakket, verlagingsset en 19" velgen. Op zich niks mis mee en ziet er zeer sportief uit, ligt bovendien als een blok op de weg. Echter een ding valt me erg tegen en dat is het rij-comfort doordat hij zeer stug is. Op de snelweg en vlakke wegen gaat het prima, maar op de meeste opgelapte Nederlandse wegen is het geen pretje. Laat staan met het grote aantal verkeersdrempels. Hele snelle bus, maar als het hobbelig wordt, moet ik het afleggen tegen de meeste auto's en dat vind ik ontzettend jammer. Echter wanneer ik er orginele veren laat onderzetten is de look van de zeer sportieve bus totaal weg en ook dat is erg jammer!

Heeft er iemand van jullie ervaring met een tussen oplossing of andere veersystemen, die mogelijk instelbaar zijn. Ik heb ook al gedacht aan luchtvering, maar heb dit nog nog op een T5 gezien. Graag info over ervaringen hieromtrent. Alvast bedankt!

Ruud
Gebruikersavatar
eht294
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2007, 09:43
Locatie: hardenberg
Contacteer:

Re: Verlagingsset en toch comfort

Bericht door eht294 »

Ik heb onder mijn bus veren van H&R zitten, deze is voor 30 en achter 20 mm verlaagd in combinatie met 17 inch velgen. Nauwlijks comfort ingeleverd t.o.v. 16 inch orginele wielen met orginele veren.
Gij zult niet stelen, de overheid duld geen concurrentie.
http://www.ehtechnics.nl
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Verlagingsset en toch comfort

Bericht door Donald4Motion »

Heb ook H&R genomen met 20inch velgen en moet nog voldoende comfort overhouden maar toch iets sportief.
de vering is tevens in hoogte(80mm) en hardheid in te stellen en kan ook met lading goed bereden worden :yingyang
Ruud2
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2008, 22:24

Re: Verlagingsset en toch comfort

Bericht door Ruud2 »

Hoe kun je de vering verstellen, kan dat electrisch of moet je dan onder de wagen? Welke type is dat overigens en aan wat kost dat ongeveer?
S4Rs schreef:Heb ook H&R genomen met 20inch velgen en moet nog voldoende comfort overhouden maar toch iets sportief.
de vering is tevens in hoogte(80mm) en hardheid in te stellen en kan ook met lading goed bereden worden :yingyang
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Verlagingsset en toch comfort

Bericht door Donald4Motion »

die staat op de site van VW Garage hier rechts.
Het gaat om een compleet verlagingset, die kost ongeveer 1675 Euro
http://www.bus-tuning.nl/index.php?opti ... Itemid=341

Je vraag gewoon of ze h'm eronder bouwen en hoe laag.
naderhand kan je altijd nog aangeven om iets te tweaken aan de vering want dat is een wereld van verschil.
Ze stellen h'm gewoon standaard af eigenlijk.

Ze zeggen dat 20inch ook comfortabeler rijdt dan 18 met deze vering, maar ze kunnen je goed advies geven van het hoe en wat.
Ruud2
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2008, 22:24

Re: Verlagingsset en toch comfort

Bericht door Ruud2 »

Hé, bedankt voor je reactie en de link. Ik zal eens contact met ze opnemen en vragen naar de mogelijkheden. Gr. Ruud
Plaats reactie