Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Omkeuren naar dubbelecabine

vragen over de T5
Plaats reactie
Seref795
Berichten: 135
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:23
Locatie: Overijssel

Omkeuren naar dubbelecabine

Bericht door Seref795 »

Hoi weetjeweller's

Mijn kennis heeft een bus gekocht en die heeft hij omgebouwd naar dubbelecabine. Tis een imitatie dubbelcabine van kunstof zonder gordels en voor heeft hij een bijrijdersstoel. Hij wilt hem morgen omlaten keuren maar, Ik heb hem vertelt dat er een tussenschot er tussen de stoelen moest of er een bijrijdersbank ingezet moest worden. Hij wist daarvan niks en dach dat zo alles goed was.

Heb ik nou verkeerd of heeft hij het mis?

Mvg Seref 248
Gebruikersavatar
JAN 751
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:22
Locatie: Stede Broec

Re: Omkeuren naar dubbelecabine

Bericht door JAN 751 »

Seref jij hebt het helemaal goed. :yes Geen gordels op de achterbank dan moet er een bijrijdersbank in of een strijkplank tussen de stoelen. :toppie

Groet Jan :zwaai
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Omkeuren naar dubbelecabine

Bericht door Wim T4 935 »

Erger nog, dat van dat tussenschot , aka strijkplank, of die bijrijdersbank is een oude regeling. Nieuwe op kentekenstellingen kunnen zo niet meer want de type goedkeuring is vervallen ivm met de nieuwe gordelplicht per 1-.-2008 jongstleden. Hoe het gaat met omkeuringen durf ik zo niet te zeggen.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
JAN 751
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:22
Locatie: Stede Broec

Re: Omkeuren naar dubbelecabine

Bericht door JAN 751 »

Omdat ik ook DC in mijn T4 wil inbouwen heb ik daarover gebeld met de RDW een week of vier terug en zo is het mij verteld. Ik heb een Omos Dc en die is met gordels en compleet met alles erbij en die moet worden gekeurd zonder de gordels omdat er geen certificaat bij zit. En dan mag ik de gordels er later weer inzetten ze zijn hier helemaal van de pot gerukt. :bonk :bonk
Plaats reactie