Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kent iemand deze bus

vragen over de T5
Plaats reactie
Jimbo
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:55

Kent iemand deze bus

Bericht door Jimbo »

Kent iemand deze bus

T5 multivan (als het goed is highline, hoe herken ik dat?)

kenteken 27-bz-dx zwart metallic

in 2005 in duitsland op de weg in 2006 naar Nederland gekomen schijnt in Almere rond te hebben gereden heeft nu 66.000km op de teller staan.
CARVER
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 okt 2007, 23:40
Locatie: vw-dorp aan zee

Re: Kent iemand deze bus

Bericht door CARVER »

Hee, Jimbo ik begrijp uit je bericht dat je de geschiedenis van deze auto wil weten. Zoals met veel auto`s is, zeker met import is dat moeilijk te achterhalen, veel handelaren ondoen het het officiele meegeleverde boekwerk van alle gegevens die herleiden naar vorige eigenaar, waar vandaan en onderhoudgeschiedenis. Om er toch achter te komen moet je toch hele goede kontacten bij een vw- of een man-dealer hebben want zij kunnen deze wel achterhalen. (In deze spreek ik uit ervaring) Ook ik ben in bezit van multivan comfortline, maar uit het bekijken van div, site`s kun je een aardig beeld krijgen hoe bepaalde typen eruit zien. Bedenk wel dat in de handel men soms bijv; een extra aangeklede comfortline een highline noemt, dus wel even opletten verschil bij een gewone transporter en een multivan is dat het deel bij de schakelpook rondom smal is en bij de laatst genoemde breed. Maar wil je het excact weten zou je eigenlijk een folder moeten halen bij de dealer, maar dan heb je gelijk een verkoper op je nek. Mocht je gaan voor een auto uit de handel, een welgemeend advies laat deze dan dekra keuren dan heb je goed beeld van de huidige staat.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kent iemand deze bus

Bericht door Guus NLB »

Wat raar dat ze de historie weglaten: ik zou 'm al zeker niet meer hoeven !

Volgens mij is Highline een Nederlandse Pon-uitvoering en in wezen een Caravelle.
'n Nederlandse Highline heeft in ieder geval een volledige MV-neus en dubbele voordeurrubbers.
Jimbo
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:55

Re: Kent iemand deze bus

Bericht door Jimbo »

boekjes zitten erbij, maar dat is ook niet alleszeggend. Op de achterklep staat multivan, maar ik meen dat je aan een aantal punten een highline kon herkennen (instapverlichting? chrome tellerknoppen? )
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

Re: Kent iemand deze bus

Bericht door Johan nr.46 »

De Caravelle heet in Nedrland Transporter highline en Multivan is gewoon Multivan. De highline heeft standaard 2 elektrische schuifdeuren, het instrumenten paneel heeft 2 kleine klokjes meer met chromen rand, alacantra bekleding, highline opschrift op de instap verlichting.
Caravelle Highline 204 pk TDI
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kent iemand deze bus

Bericht door Guus NLB »

Transporter HighLine heeft geen el. schuifdeuren standaard, MV HighLine wel.
Plaats reactie