Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Navigatie inbouwen, wat mag dat kosten.

vragen over de T5
Plaats reactie
ad
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 feb 2007, 18:41
Locatie: Tiel

Navigatie inbouwen, wat mag dat kosten.

Bericht door ad »

Op ons industrie terrein is een bedrijf die dat doet, zou met tomtom 930 en een parrot en istall. circa 1300 euri kwijt zijn, lijkt me nogal duur.
Zag ook een topic over een nieuw type pioneer 900 o.i.d. ?
Wat zou zoiets incl montage kosten ?
Iemand in de buurt van Tiel die dit netjes en tegen vergoeding natuurlijk in kan bouwen ?

Gr Ad
geen gedoe.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Navigatie inbouwen, wat mag dat kosten.

Bericht door hendrikus »

reken maar uit.

Een losse TT doet iets van 450euro en een Parrot 3100 iets van 100euro. Is dus 550 euro samen en betaal je dus 750euro voor de inbouw. De parrot gaat simpelweg over de Iso stekkers en is dus ook zo gebeurt en de TT gaat standaard met een zuignap die al word meegeleverd. Dan ben je idd erg duur uit. Of moeten er ook nog specifieke beugels/ houders besteld worden misschien?
T4 2.5TDI 88pk 1999
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Navigatie inbouwen, wat mag dat kosten.

Bericht door Guus NLB »

Het is mij een raadsel waarom iemand navigatie in laat bouwen of -duurder nog- een auto besteld met navigatie er in :bonk . Uit testen blijkt herhaaldelijk dat deze systemen minder goed werken en slechter afleesbaar zijn dan losse pna's.

Ik heb op mijn dashboard een "cradle" een houder voor een TomTom One. De voeding komt gewoon van de radiostekker. Geen last van zuignappen, losse draden of stekkers.
TomTom er in steken, klaar. Bovendien kun je de TomTom zó meenemen naar een andere auto en alsnog tijdelijk met de zuignap en losse draad gebruiken.

Er zijn ook duurdere TomTom's met ingebouwde bluetooth, o.a. die 930. Waarom dan nog een Parrot er bij :groteogen
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Navigatie inbouwen, wat mag dat kosten.

Bericht door hendrikus »

@Guus.

Ik snap het wel waarom sommigen af fabriek navi bestellen. Een TT is handig in gebruik maar niet altijd de mooiste aanvulling voor je auto dashboard. Zeker in de duurdere modellen vind ik zo'n los ding afbreuk doen aan de auto. Ik ben zelf ook allergisch voor losse houders, kabels ed. Dat vind ik verschrikkelijk om tegenaan te moeten kijken.

En jij hebt dan een mooie oplossing met een (soort van brodit?) houder zodat je geen kabels ziet, maar dan heb je ook niet meer het voordeel van deze systemen dat je ze gewoon kunt meenemen in een andere auto bv. En als bv je partner de navi leent zit je zelf zonder.

Ik heb zelf een navi in mn auto radio en dit bevalt erg goed. Heb je altijd je navi bij je en werkt samen met het geluid vd radio
T4 2.5TDI 88pk 1999
Plaats reactie