Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Probleem portierraam

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Probleem portierraam

Bericht door Dirk/970 »

Hallo weetjewellers,

Ik heb de bekleding van mijn rechter portier weer losliggen omdat het (electrische) portierraam weer vreemd doet. Ik had de boel al weer eens gangbaar gemaakt en het kabelsysteem en de raamgeleiders zijn in orde. Maar de motor draait maar een klein stukje als de knop ingedrukt wordt. Zo komt her raam wel op en neer, maar niet in 1 vloeiende gang zolang de knop wordt ingedrukt. Waar kan dit aan liggen en is dit eenvoudig op te lossen?

Bij voorbaat dank!
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Probleem portierraam

Bericht door Roger B. (11)61 »

is de electromotor zelf nog goed gangbaar of zit die (zo goed als) vastgeroest?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: Probleem portierraam

Bericht door Dirk/970 »

Roger,
Als ik het motorhuis demonteer, dan zien de wikkelingen enzo er schoon uit en kan ik de rotor gemakkelijk met de hand ronddraaien. Ik heb de motor zonder kabelmechanisme eraan geprobeerd en dan doet hij hetzelfde (dus kleine stukjes draaien). Kan het iets zijn in het relaisblokje/regelunit dat eraan vast zit?
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Probleem portierraam

Bericht door Roger B. (11)61 »

kijk die laatste informatie sluit het mechanisme dus volledig uit, is dus electrisch probleem.

Automatisch werkt niet en knop ingedrukt houden werkt met schokken?

je zou zeggen dat de beveiliging tegen afgeknelde kinderhoofdjes te snel of blijvend inschakeld. Geen idee hoe de beveiliging exact werkt en waar ie zit...

IEMAND DIE KAN HELPEN????
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: Probleem portierraam

Bericht door Dirk/970 »

De boel weer gemonteerd, werkt het mechanisme tegengesteld aan de bediening (omhoog=omlaag v.v.), maar nog steeds in stappen :bonk Kan er een relais niet goed werken?
De kinderhoofdjesbeveiliging laat het raam toch weer een eindje zakken? Is er iemand die er iets over kan zeggen, of wat er vervangen kan worden? (hele systeem of alleen schakelblokje?)
Nb: Het probleem treedt op bij bediening van zowel linker- als rechterportier.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Plaats reactie