Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Los halen handgrepen

vragen over de T5
Plaats reactie
wiebsma
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 jan 2007, 00:12
Locatie: Rotterdam

Los halen handgrepen

Bericht door wiebsma »

Beste WJW,
aangezien ik mijn deurgrepen wil laten spuiten in kleur moeten ze(neem ik aan) verwijderd worden.
Dit wou ik zelf doen.
Weet iemand hoe dit het makkelijkst gaat of is er een beschrijving?
Kon in oude forum niks hierover vinden.
Is het mogelijk ze via het gaatje aan de zijkant van de deur ze los te maken?
ik hoor graag van jullie.
Gr.
Wiebsma
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Los halen handgrepen

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik geloof dat er een zwart plastic dopje in de deur zit, deze kan je eruit halen en daar zit als het goed is een schroef achter.
Zo is het mij verteld. Schijnt erg simpel te zijn. Voor de schuifdeur geloof ik hetzelfde.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Los halen handgrepen

Bericht door vaniac »

Het betreffende afdekdopje en de achterliggende schroef hebben alleen betrekking op het demonteren van de slotcilinder. De handgreep zelf gaat er weliswaar gemakkelijk uit, maar het inbouwen kan een probleem worden, omdat er een verende klembeugel aan de binnenzijde van de deur ingehaakt moet worden. Dit is nogal een gepiel, als je geen speciaal gereedschap hebt. In het ergste geval zul je de binnenbekleding van de deur moeten verwijderen om de veerbeugel goed in te haken.
Succes ermee.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Los halen handgrepen

Bericht door Kobus »

Ik zit er ook over te denken om de handgrepen te spuiten, maar als ik lees wat Vaniac zojuist schreef dan denk ik gerust nog even langer na. Ik heb laatst het raammechanisme moeten vervangen: kabeltje gebroken en de ruit zakte fijn in de deur weg.

De binnenbekleding ligt er in een paar minuten af. Maar dan begint het feestje pas: het hele raammechanisme moet eruit. Dit zit vast gemonteerd op een metalen binnenplaat die je gehele deur afdekt. Een stuk of 8 boutjes losdraaien (zo gepiept) en dan 2 grote popnagels eruit boren, waarbij het plastic plaatje waar ze in gepopt zitten gaat smelten. Dan nog een potje stoeien met die onhandige metalen plaat en oppassen dat de ruit niet onder in je deur klettert. En vervolgens weer een gevecht om de boel in elkaar te krijgen. Leuk klusje voor iemand van de Bond tegen het Vloeken.... die bijt z'n lippen er vast op kapot.

Als iemand 100% uitsluitsel c.q. een beschrijving kan geven (Pim 328?) of de handgrepen er makkelijk in- en uit kunnen zonder speciaal gereedschap hoor ik het graag; handgrepen in kleur lijkt me toch wel wat!
stop the rat race
Gebruikersavatar
bma43
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 aug 2008, 16:07
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Los halen handgrepen

Bericht door bma43 »

Handgrepen spuiten, gewoon laten doen ..... :jump :jump

nog 2 weken geduld hebben
Plaats reactie