Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Sensoren ? in voorbumper

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2007, 20:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Sensoren ? in voorbumper

Bericht door Carlo »

Vandaag flinke pech, :boos

Waterpomp heeft het begeven. Gelukkig lid van de ANWB :jump en ben opgehaald en rij nu even in een "leen"auto. Omdat ik toch moest wachten op de wegenwacht, zelf eens even onder de bus gekropen en zag ik 2 (sensoren) in de voorbumper waarvan er één los was) in de voorbumper. Ik vermoed dat het iets met de airbags te maken heeft maar ik denk dat Berry wel weet wat het is.

Graag jullie reactie want hij staat nu toch bij de dealer, kan ik dat ook even laten nakijken.

Dank voor jullie wijze woorden....


Groet,

Carlo
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Sensoren ? in voorbumper

Bericht door GerJol 716 »

Zou die sensor van je buitentemperatuurvoeler kunnen zijn? Deze zit achter de bumper, het regelapparaat van de airbag zit bij het dashboard.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Sensoren ? in voorbumper

Bericht door Roger B. (11)61 »

eem airbagsensor (als die al los van het regelapparaat zit bij een T4 zie je niet zo snel als sensor aan en zit ZEKER niet zomaar los (dan zou je plofzak al geploft zijn vrees ik)

Ik denk dat het temperatuursensoren zijn, eentje voor de MFA en een voor de koelvloeistofbijverwarmer
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2007, 20:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Re: Sensoren ? in voorbumper

Bericht door Carlo »

Dank voor jullie reactie, airbag leek mij bij nader inzien ook niet logisch. Als het de sensoren voor de koeling zijn kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Voor alle duidelijkheid; ze zitten in de bumper en als een soort "TL balkjes" klem in een houder waarvan er dus in mijn geval één slecht aan toe is waardoor de sensor los zit.

Met een beetje geluk morgen auto klaar. De waterpomp wordt vervangen en vanzelfsprekend wordt ook de distributieriem vernieuwd.

Ik ben benieuwd of dit ook fysiek merkbaar is maar ik vrees dat ik weinig "lol" heb van deze kostbare operatie....

Groet,

Carlo
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

Re: Sensoren ? in voorbumper

Bericht door willem451 »

Rechts voor zit de sensor voor de verwarmingskachel van de motor. In het midden zitten voorschakelweerstanden van de radiateur vinnen, links voor zit de sensor voor de buitentemp meter.
Willem 451
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Sensoren ? in voorbumper

Bericht door Roger B. (11)61 »

Carlo schreef:Dank voor jullie reactie, airbag leek mij bij nader inzien ook niet logisch. Als het de sensoren voor de koeling zijn kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Sensoren voor de koeling zitten IN het koelsysteem, niet los achter de bumper
Carlo schreef:Met een beetje geluk morgen auto klaar. De waterpomp wordt vervangen en vanzelfsprekend wordt ook de distributieriem vernieuwd.
Ik ben benieuwd of dit ook fysiek merkbaar is maar ik vrees dat ik weinig "lol" heb van deze kostbare operatie....
Groet,
Carlo
Je merkt het niet dat je lol hebt van deze operatie, maar als je de operatie niet had laten uitvoeren was er vanzelf een veeeeel duurdere operatie aangekomen, dus ja, je hebt er zeker lol van, maar meer door het missen van de hele dure andere operatie
Carlo schreef: Voor alle duidelijkheid; ze zitten in de bumper en als een soort "TL balkjes" klem in een houder waarvan er dus in mijn geval één slecht aan toe is waardoor de sensor los zit.
-
Wim 451 schreef: In het midden zitten voorschakelweerstanden van de radiateur vinnen,
Willem 451
Ik vermoed dat jouw "sensoren" dus die voorschakelweerstanden zijn
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie