Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Chippen, wie heeft hier ervaring mee.

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Chippen, wie heeft hier ervaring mee.

Bericht door Henk Peter 856 »

Ik kwam het volgende tegen op ebay.de NEW VERSION T-BOX50 (non-PD)
THE TUNING BOX COMES AS AN 8 OR 10 PIN FITMENT AND IS FULLY ADJUSTABLE
TDI Tuningbox suitably with all 1,9 TDI and 2,5 TDI (not pump nozzle)
INCREASE POWER BY UP TO +35 BHP & 60NM TORQUE!!

Specifications:

Protective functions of the engine remain

Easy to fit within 2 minutes with fitting instuctions


Better mpg

Genuine VAG connectors

Faster 0-60, 1/4 mile times

Just plug in and drive!
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Chippen, wie heeft hier ervaring mee.

Bericht door heartbeat »

Ik zou hem laten chippen bij marja zuid holland na een afspraak ben je weer na een uurtje weg

als je aan komt dan zetten ze er een ander regel apparaat in die al gechipt is dan maak je een proefrit en als het je bevalt chippen ze de jouwe en plaatsen deze weer en klaar ben je .

als je evt een oud model regelapparaat heb dan krijg je een al gechipt apparaat en de jouwe laat je daar achter die hun later rustig
gaan solderen .

service is top en de jongens weten waar ze over praten ik en meerdere vrienden van mij zijn zeer tevreden

grt rob
Rob & Lize
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: Chippen, wie heeft hier ervaring mee.

Bericht door Henk Peter 856 »

Dat klopt, heb daar cruise controll laten monteren, wat kost chippen daar ? Heb een 102 pk tdi acv motor.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Chippen, wie heeft hier ervaring mee.

Bericht door robertTREBOR »

bij tunex 88 pk gechipt naar 110pk

kost 225 euro voor beetje gecopieerde software, eigenlijk nog hardstikke duur !

bus rijdt als een raket, trekt zo goed als gelijk met 130pk t5 , gewicht t4 is ca 250 kg lager !
verbruik is hetzelfde gebleven ca 1 lltr 13 km

is gewoon easy , nononsens chippen , oude software wordt op cd gebrand, nw. software gaat in in comp. kast,
even 225 euro betalen, bevalt het niet wordt de oude software weer terug gezet en krijg je je geld terug.

je rijdt binnen 15 min. de loods weer uit.

sommige garage's vragen voor hetzelfde 1000 euro !! echt schandalig, als je er beetje verstand van hebt, copieer je zelf

de software van een gechipte bus, en zet je het er zelf op, kost het niets !!

handel in gebakken lucht, je kan het vergelijken met MP3 tjes,
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Chippen, wie heeft hier ervaring mee.

Bericht door Multivan Generation »

robertTREBOR schreef:als je er beetje verstand van hebt, copieer je zelf

de software van een gechipte bus, en zet je het er zelf op, kost het niets !!
Een goede chiptuner kan de instellingen in de software klant specifiek aanpassen, bijvoorbeeld meer koppel vanaf een bepaald toerental, etc.

IK zou zeker nooit de software van een gechipte bus kopiëren, omdat je simpelweg de kwaliteit van de chiptuning niet weet.
En dat risico zou ik nooit willen lopen :ie :ie :ie

chiptuning is meer als even software kopiëren en er overheen schrijven..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Chippen, wie heeft hier ervaring mee.

Bericht door Ron---63--- »

Multivan Generation schreef:
robertTREBOR schreef:als je er beetje verstand van hebt, copieer je zelf

de software van een gechipte bus, en zet je het er zelf op, kost het niets !!
Een goede chiptuner kan de instellingen in de software klant specifiek aanpassen, bijvoorbeeld meer koppel vanaf een bepaald toerental, etc.

IK zou zeker nooit de software van een gechipte bus kopiëren, omdat je simpelweg de kwaliteit van de chiptuning niet weet.
En dat risico zou ik nooit willen lopen :ie :ie :ie

chiptuning is meer als even software kopiëren en er overheen schrijven..
Helemaal mee eens Peter !!!
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Re: Chippen, wie heeft hier ervaring mee.

Bericht door keescv »

tja rij nu bijna een jaar met software van tunex en bevalt nog steeds prima in een opel vivaro
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Chippen, wie heeft hier ervaring mee.

Bericht door Roger B. (11)61 »

een box ertussen zou ik nooit doen, zo'n box manipuleert signalen van en naar de originele motorcomputer, met als gevaar dat dingen die voor noodloop moeten zorgen dit niet doen en je motor dus risico op beschadiging loopt.


Wat betreft het verhaal van Robert Trebor...... blij dat ie er inmiddels tevreden over is, als ik me goed herinner was dat in het begin wel anders....(afgaande van het verhaal dat hij toen deed zou ik een ander adres kiezen)

Zelf doen.... meer nodig dan alleen de software die in de computer staat (interface, communicatiesoftware kennis enz) en zoals Peter al schreef, een goede tuner kan het op jouw wensen aanpassen.

Bij Marja betaal je een heel redelijke prijs (beduidend minder dan de helft van wat ABT rekend bijvoorbeeld en daar moet je de boel naar duitsland opsturen) en ik heb begrepen dat die jongens ECHT weten wat er kan en je wensen zoveel mogelijk volgen.

Mijn bus was gechipped in 1996 door de eerste eigenaar bij ABT, als ik zelf moest chippen zou ik naar Marja gaan denk ik.

Nog even adviesje... als je van plan bent de kat te verwijderen, andere intercooler te plaatsen, luchtfilters te modificeren en dergelijke, dan zou ik dit doen VOOR je gaat chippen, dan kan de tuning ook aan die mechanische modificaties aangepast worden
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie