Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aanschaf T4

vragen over de T4
Plaats reactie
jbellinkx
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 nov 2008, 23:18

Aanschaf T4

Bericht door jbellinkx »

hallo ben nieuw hier, heb al veel waardevolle info op jullie site gevonden super! Ik heb een aantal vraagjes. Ben vandaag naar een mooie T4 benzine 2.0 op lpg gaan kijken en constateerde dat er na het rijden condens op de oliebijvuldop zat. Is dat een teken dat er op een of andere manier koelvloeistof lekt? Of is dat normaal bij motoren die op lpg draaien? Verder geen prut ofzo in expansievat dus dat leek wel ok. Weet iemand hier iets over?
Verder vroeg ik me af of het makkelijk is een dubbelcabine scheidingswand met stoelen te verkopen, ik rij zakelijk en zou graag de volledige ruimte gebruiken? iemand hier ervaring mee ook met herkeuren bij rdw enzo? Alvast bedankt
johnnyt5
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 nov 2008, 20:23

Re: Aanschaf T4

Bericht door johnnyt5 »

hoi
kun je dan niet beter naar een enkel cabine gaan zoeken ??
ik heb er zojuist eentje ingeruild bij century in emmen.
T5 korte wielbasis.
beviel mij heel goed heb nu met DC besteld krijg hem met 3 weken (ongeveer )
gr johnny
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Aanschaf T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

condens kan bij een korte rit wel op de dop aanwezig zijn en hoeft niet van een lekke koppakking afkomstig te zijn, zeker als een auto langer stil gestaan heeft komt er ook vocht in de motor/olie, dit zijn geen liters natuurlijk, maar niet per definitie alarmerend.

Heb je een flink stuk gereden (de motor is dan goed en door en door warm (>20km/meer dan half uur) dan zou je mijns inziens niet zo snel meer vocht mogen zien. ook een beetje afhankelijk vna de constructie (waar zit de oliedop bij de 2liter? net als bij de TDI op een vulpijp of direct op het kleppendeksel?) bij een vulpijp heb je denk ik meer kans op condens tegen de dop dan bij dop in kleppendeksel
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
jbellinkx
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 nov 2008, 23:18

Re: Aanschaf T4

Bericht door jbellinkx »

bedankt voor de reacties, ik heb aanvankelijk ook naar een enkelcabine gezocht maar t4's op gas zijn er niet zo veel. En vaak zijn enkelcabines bedrijfsmatig gebruikt en best afgeragd. Die dubbelcabine die ik op t oog heb is altijd in particulier bezit geweest en erg netjes. Het leek erop alsof de eigenaar best zuinig was op z'n auto. Hield alle kilometers bij, het verbruik, alle rekeningen had ie nog, hij is dealer onderhouden en de gas installatie dingetjes altijd bij een gasspecialist laten doen. Het is een bus uit 1996 en hij heeft 220.000km op de teller. Hij vraagt er 3.500 euro voor. Als ik zo kijk op internet in Nederland en Duitsland lijkt mij dat een schappelijke prijs of heb ik het helemaal mis? Hij staat/stond op marktplaats blauwe bus. Nu heb ik gehoord dat een motor op LPG niet zoveel km loopt is 220.000km dan enorm veel?
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Aanschaf T4

Bericht door bartt4 »

Bij normaal gebruik moet 220000 km nog geen problemen geven normaal blijft gas kan ooit eens wat andere kleppen in moeten heb een kennis met benzine gas bu smet bijn a 4 ton en die draait als een zonnetje. als het er allemaal netjes uitziet verwacht ik niet echt problemen. en slurry onderde dop kan ook komen als de eigenaar niet veel lange afstanden rijd. krote afstandjes verslechterd de olie sneller en komt er meer condens in
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie