Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bandenkeuze

vragen over de T5
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

bandenkeuze

Bericht door johnny van de voorde »

Hallo,

Mijn winterbanden gaan er deze week onder en de regenbandjes zijn versleten. :nuts Ik had de ervaring dat deze banden nogal "hard" waren, waardoor de bus hard afgeveerd voelt. :jump Ook de spanning laten zakken voldeed volgens mij niet echt.
Vraag:
Voor mijn volgende banden wil Ik dus een band die én zacht aanvoelt én niet te veel lawaai maakt.
Iemand goeie ervaringen ?

Maat van banden : 215/65 x 16 (standaard band op stalen velg) Lange wielbasis = reinforced band.

Ik lees het wel,
:mail
John.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: bandenkeuze

Bericht door Donald4Motion »

Regenbanden zijn meestal wel zachter qua compound dan zomerbanden.
Het zal ook wel merk afhankelijk zijn of je een 'sportief' of 'longlife' type heb, maar correct me if i'm wrong. :wjw
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: bandenkeuze

Bericht door bartt4 »

ik zou gaan voor een michelin of eventueel een kleber werk al jaren in de banden en dat blijven soepele stille en hebben lange levens duur
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: bandenkeuze

Bericht door Donald4Motion »

bartt4 schreef:ik zou gaan voor een michelin of eventueel een kleber werk al jaren in de banden en dat blijven soepele stille en hebben lange levens duur
Hé Bart, nu ik toch zie dat jij in de banden zit, zijn er ook regenbanden in 20inch voor een Multivan.(275/35/20)
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: bandenkeuze

Bericht door johnny van de voorde »

Hey folks,

dank je voor de reactie ! :klappen

veilige kilometers toegewenst, :zwaai

Johnny.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: bandenkeuze

Bericht door bartt4 »

S4Rs schreef:
bartt4 schreef:ik zou gaan voor een michelin of eventueel een kleber werk al jaren in de banden en dat blijven soepele stille en hebben lange levens duur
Hé Bart, nu ik toch zie dat jij in de banden zit, zijn er ook regenbanden in 20inch voor een Multivan.(275/35/20)
Zoek je specifiek regen banden? of gewoon een zomerband. specifieke regen banden is schaars maar de gemiddelde zomerband is ruimschaaots voldoende voor regen band. uniroyal heeft wel een goede reputatie in regenband. Zal morgen eens wat voor je uitzoeken wat er te krijgen is en in wat van prijs catogerie want dat is in deze banden maten niet geheel onbelangrijk in iedergeval is de dunlop een goede keuze kwa prijs kwaliteit. en top blijft pilot sport michelin maar tja prijs is ook hoger natuurlijk en nadeel in deze maten is dat ze niet een supper hoog km rendament hebben.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: bandenkeuze

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik rij met Michelin Agilis 81 Snow & Ice voor de winter. Bevalt me goed.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: bandenkeuze

Bericht door bartt4 »

zijn ook erg goed plaatsen ze veel in de lease
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: bandenkeuze

Bericht door Donald4Motion »

bartt4 schreef:
S4Rs schreef:
bartt4 schreef:ik zou gaan voor een michelin of eventueel een kleber werk al jaren in de banden en dat blijven soepele stille en hebben lange levens duur
Hé Bart, nu ik toch zie dat jij in de banden zit, zijn er ook regenbanden in 20inch voor een Multivan.(275/35/20)
Zoek je specifiek regen banden? of gewoon een zomerband. specifieke regen banden is schaars maar de gemiddelde zomerband is ruimschaaots voldoende voor regen band. uniroyal heeft wel een goede reputatie in regenband. Zal morgen eens wat voor je uitzoeken wat er te krijgen is en in wat van prijs catogerie want dat is in deze banden maten niet geheel onbelangrijk in iedergeval is de dunlop een goede keuze kwa prijs kwaliteit. en top blijft pilot sport michelin maar tja prijs is ook hoger natuurlijk en nadeel in deze maten is dat ze niet een supper hoog km rendament hebben.
Ja ik schrijf regenbanden, maar ik bedoel natuurlijk winterbanden waarmee ik ook 'veilig' door duitsland kan :wjw
:knipoog
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: bandenkeuze

Bericht door Guus NLB »

Wel héél erg vroeg voor winterbanden lijkt mij ? Tenzij je op wintersport gaat natuurlijk.
Vroeger werd gezegd dat normale banden onder zo'n 7 graden te hard werden. Tegenwoordig zou dat rond het vriespunt liggen.
Zelf monteer ik absoluut nooit winterbanden: die komen er in alle test maar bekaaid vanaf behalve op ijs en sneeuw.
Rijd nu op Uniroyal RainSport 2 255/45x18. Fantastisch. Mijn zoon heeft ze laatst onder z'n Alfa 156 laten leggen en merkt ook een flinke vooruitgang op nat.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: bandenkeuze

Bericht door Donald4Motion »

Ik ga ze ook nog niet monteren hoor, maar moet me wel alvast orienteren.
Ik moet ze in iedergeval hebben voor bij onze oosterfreunden en voor de verzekering want ik wil geen gezeur achteraf hebben.

Meestal wil zo'n setje winterbanden nog wel aardig plakken, ze slijten alleen veel te hard omdat het hiet niet vaak -7 is.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: bandenkeuze

Bericht door bartt4 »

winterbanden van tegen woordig doen het echt niet alleen goed in sneeuw en ijs. Momenteel zitten wij weer dik in de wissels voor het winterbanden seizoen zekers nu het natte weer er weer is. met auqAplanning heb je een wereld van verschil. slijtage valt ook best mee. wissel is gemiddeld van november tot eind maart ongeveer. tenzij het natuurlijk langer echt rot weer blijft. kwa banden keuze zou je kunnen kijken om een dunlop winter 3M of vredestijn winter extreme of michelin pilot alpin pa3. Dat zijn toppers op winterbanden gebied doen het goed in regen kou sneeuw bladeren op de weg etc.
Heb testen gedaan verleden jaar via me werk en stond raar te kijken van de vele meer gri die je hebt met een goede winterband tenopzichte van een goede nieuwe zomerband
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: bandenkeuze

Bericht door Donald4Motion »

Ik heb nu ook vredesteins en bevallen me zeer goed, ik ga dan ook maar even kijken of ze een setje wintersloffen hebben voor me bussie :toppie
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: bandenkeuze

Bericht door bartt4 »

goede keus niks mis mee :wjw
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: bandenkeuze

Bericht door frank884 »

Kijk maar eens naar de vorm van het profiel van winterbanden
die lossen veel beter zowel sneeuw als ook veel water

Mijn zomerbanden hebben 3 sleufjes in de lengte richting
en de winterbanden hebben een verplichte rijrichting en de sleufjes gaan vanuit het midden
naar de zijkant.
en het rubber is veel zachter dus meer grip
(echter ook een iets hoger verbruik als op de kei harde zomerbanden)
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie