We zijn in het bezit van een t4 met abs, de auto heeft een probleem met remmen, hij remt heel erg slecht .
Op advies van de garage hebben we er 4 nieuwe schijven en remblokken opgezet, maar dat heeft niets geholpen( behalve dat we bijna bankroet zijn).
Ik heb eerder het idee dat het de hooftrem cilinder is , als ik de auto start en het rempedaal indruk loopt de druk af, het pedaal zakt steeds verder weg.
Iemand een idee??
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
remprobleembleembleembleem
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: remprobleembleembleembleem
Hoofdremcilinder defekt. (inwendig lek)
Vacuum pomp trekt niet voldoende onderdruk. ( helpt dus mee met remmen, maar dan zou je rempedaal niet wegzakken volgens mij) of er zit ergens een slangetje los (vacuumslang)
René
Vacuum pomp trekt niet voldoende onderdruk. ( helpt dus mee met remmen, maar dan zou je rempedaal niet wegzakken volgens mij) of er zit ergens een slangetje los (vacuumslang)
René
-
- Berichten: 2139
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: remprobleembleembleembleem
duccie schreef:We zijn in het bezit van een t4 met abs, de auto heeft een probleem met remmen, hij remt heel erg slecht .
Op advies van de garage hebben we er 4 nieuwe schijven en remblokken opgezet, maar dat heeft niets geholpen( behalve dat we bijna bankroet zijn).
Ik heb eerder het idee dat het de hooftrem cilinder is , als ik de auto start en het rempedaal indruk loopt de druk af, het pedaal zakt steeds verder weg.
Iemand een idee??
Komt mij nogal vreemd voor dat ze je schijven en blokken vervangen terwijl je pedaaldruk afneemt.......
Is toch het eerste dat je in het remcircuit gaat kijken (remdrukcylinder, bekrachtiger, leiding, vloeistofnivo, leeftijd van de vloeistof...)
Kost een paar tientjes en ligt vaak het probleem.
Maar schijven leveren geld op!
Zou gewoon terug gaan en vragen voor mijn oude schijven! No cure no Pay.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: remprobleembleembleembleem
Als je met de voet op het rempedaal de motor start,zakt het pedaal naar beneden.
Dit wordt veroorzaakt door het vacuum in de rembekrachtiger.
Dit is een normaal gegeven.
Sukses met de zoektocht want goede remmen zijn noodzaak!
Dit wordt veroorzaakt door het vacuum in de rembekrachtiger.
Dit is een normaal gegeven.
Sukses met de zoektocht want goede remmen zijn noodzaak!
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Re: remprobleembleembleembleem
Ik weet niet hoveel km je hebt gereden sinds het vervangen van de schijven en blokken maar mijn ervaring is dat je de eerste 1000km of zo het gevoel hebt dat je helemaal geen remmen hebt.
Groeten van Wim
Re: remprobleembleembleembleem
hoe erg dat ze je gewoon nieuwe schijven en blokken aansmeren
is een kennis van mij ook overkomen ( schijven waren nog in zeer goede staat juist een beetje opproest) en hij heeft alles er terug laten opzetten en is dan naar een andere garage gegaan
bleek dat gewoon de remkrachtverdeler ofzo vast zat
is een kennis van mij ook overkomen ( schijven waren nog in zeer goede staat juist een beetje opproest) en hij heeft alles er terug laten opzetten en is dan naar een andere garage gegaan
bleek dat gewoon de remkrachtverdeler ofzo vast zat
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: remprobleembleembleembleem
ik ga ook voor de rem kracht verdeler
of de vacu pomp deze tikken wel maar gaan niet snel kapot
of de vacu pomp deze tikken wel maar gaan niet snel kapot
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound