Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

elektrisch raam werkt niet goed

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

elektrisch raam werkt niet goed

Bericht door dennisvt4 »

hoi

op onze bus zit elektrisch te bedienen ramen. deze werkt aan de bestuurderskant niet meer

echter krijgt het relais wel spanning, nu is een veelvoorkomend probleem dat je kabel breuk ofzo heb maar ik denk dat het probleem de elektronica is,

heb alles los gehad en ook de motor met de hand verdraaid. het mechanisme is dus nog goed.
de motor werkt wel op de schakelaar maar naar boven of naar beneden stuurt de motor alleen omhoog als ik dus naar beneden druk gaat ie alsnog omhoog

iemand nog een goede tip om het te controleren of wordt het gewoon een andere motor met elektronica
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
peter 882
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:26
Locatie: Emmen

Re: elektrisch raam werkt niet goed

Bericht door peter 882 »

Ik heb het ook gehad ,heb er toen WD 40 of siliconenolie opgespoten bij de staaldradenen toen was het weer goed.

En twee jaar later de Massa kabel in de boomkabel gerepareerd en tot nu toe alles OK :yes

Gr Peter 882 :T44EVER


:wjw
P.Donker Metselwerken voor al uw Metsel en voegwerken
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: elektrisch raam werkt niet goed

Bericht door frank884 »

Vandaag aan de kabelboom gewerkt
(de wagen heeft centrale vergrendeling, electrische spiegels,en electrische ramen)
vorig jaar dacht ik dat de motor van de centrale vergrendeling links kapot was
dus het ding eruit gehaald en dan maar links geen centrale vergrendeling.
nu ging de linkse raam niet meer open of dicht idem de rechtse raam als die bediend werdt
vanaf het linkse paneel maar alleen als de deur open was was die dicht werkte alles.
dus kabelboom zat een storing in wat wel contact maakte (nog) met de deur dicht.
de kabelboom helemaal eruit gehaald (de bestuurdersstoel eruit voor gemakkelijker te werken)
en de stekkers bij de zekeringen los en op de motor van de raam en de andere stekkers op het deurpaneel los.
en dan de boom eruit, de linnen tape eraf en dan kwam ik verschillende kabels tegen die doormidden waren of bijna doormidden toen :ie was me ook duidelijk wat er aan de hand was vorig jaar met mijn centrale vergrendeling van de linker deur!!!!!!
de hele boom zijn zo'n 20 kabels
die allemaal doorgeknipt en een stuk van 20 cm tussen gesoldeerd (een voor een) en daarna
de soldeerpunten een voor een afgetaped en daarna alles bijeen getaped
nu zit in het scharnierpunt van de deur (waar de breuken zaten) allemaal nieuwe en ook iets dikkere kabels en de soldeerpunten in de deur en in de auto
(waar ze niet hoeven te buigen)
was wel een heel karwei maar repareren op de plek waar die gebroken is dat heeft geen enkele
zin want dat houdt niet lang, en blijf je aan de gang
en nu werkt alles weer top :jumpklap
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: elektrisch raam werkt niet goed

Bericht door dennisvt4 »

maar is dit te verklaren met een eventuele kabel breuk er is al eens reparatie geweest bij een vorige eigenaar, hierbij zag ik ook dat de dunne bruine draad door was en bij de dikke bruine draad was verbonden die er ook zit :groteogen de bijrijderskant doet het wel en als ik de motor op die schakelaar zet dan werkt ie niet,

anders maar bijde deuren openmaken en de motor eens aan de andere zijde hangen, de motors zijn me iets te duur om zomaar te bestelen
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: elektrisch raam werkt niet goed

Bericht door frank884 »

dennisvt4 schreef:maar is dit te verklaren met een eventuele kabel breuk er is al eens reparatie geweest bij een vorige eigenaar, hierbij zag ik ook dat de dunne bruine draad door was en bij de dikke bruine draad was verbonden die er ook zit :groteogen de bijrijderskant doet het wel en als ik de motor op die schakelaar zet dan werkt ie niet,

anders maar bijde deuren openmaken en de motor eens aan de andere zijde hangen, de motors zijn me iets te duur om zomaar te bestelen
weet je zeker dat je linker kabelboom goed is???
ik heb die hele linnen plakband eraf gehaald want anders zie je niets
en veel van de kabels daaronder waren middendoor of op weg daarnaartoe
en zo oud is mijn bus ook nog niet (06-2002) (203000km.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: elektrisch raam werkt niet goed

Bericht door dennisvt4 »

nee ik weet nog niet zeker dat het allemaal wel goed zit, nu te slecht weer om alles los te gooien

vindt het alleen raar dat ie het wel op de schakelaar van de andere kant ook niet doet ,
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Plaats reactie