Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vochtproblemen op de vloer voorin

vragen over de T4
dhv
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2008, 21:22

vochtproblemen op de vloer voorin

Bericht door dhv »

hallo allemaal ik heb een t4 van 99 met een zwembad binnen in. vocht problemen dus , alleen bij vochtig weer de hele vloer is drijf nat . wie kent dit probleem en weet waar dit weg kan komen ,bij het komt niet bij de kachel of voor ruit weg want daar is het juist droog ,b.v.b.d. dhv
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33805
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: vochtproblemen op de vloer voorin

Bericht door Multivan Generation »

heb je misschien airco in de bus?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
dhv
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2008, 21:22

Re: vochtproblemen op de vloer voorin

Bericht door dhv »

Multivan Generation schreef:heb je misschien airco in de bus?
helaas ik heb geen arico in de bus
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33805
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: vochtproblemen op de vloer voorin

Bericht door Multivan Generation »

Hoe ziet je interieur luchtfilter er uit?
Toch verdenk ik de kit tussen de ruit en de carrosserie ervan.
Of misschien een lekkend opendak.. waarvan de afwateringsslangetjes verstopt zouden kunnen zijn?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1686
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: vochtproblemen op de vloer voorin

Bericht door henkru »

Voorruit lek heb ik ook gehad, alles werd vergoed door het ruitenbedrijf.
Veloursmat koste ff bijna 500 euro + een nieuw raam.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: vochtproblemen op de vloer voorin

Bericht door hendrikus »

dakraam of iets van een inperiaal?
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: vochtproblemen op de vloer voorin

Bericht door PJJ-65535 »

Beste,

Zelfde probleem bij mij. Een T4 uit 2002. Het water drupt vanuit het dashboard uiterst rechts op de wielkast aan de bijrijderszijde (binnenzijde vooraan). Vandaar op de vloer (rubber mat)

Geen airco, geen imperiaal. Ik ben van't weekend met een tuinslang bezig geweest om te kijken waar exact de lekkage vandaan komt, maar nog geen oplossing. Ook de meuk achter het inlaatfilter (rechter spatbord) weggehaald.

Ook heb ik gedacht aan de ruitensproeierslang naar de wisser aan de achterzijde. Deze achterzijdesproeier functioneert niet, dus misschien is de slang stuk (deze komt toch helemaal van voren.... ?). Of ik weet niet hoe deze aan te zetten, ik dacht knopje wan de achterruitenwisser ingedrukt houden .... toch.....?

Advies en raad zeker welkom, 'k zoek zelf ook verder,

ennuh, als we't niet kunnen vinden:
In de zomer ben je blij met een voetverkoeler in de wagen.. :adhd

Pieter.

(ik woon in Zeeland, maar alleen mijn auto staat soms onder water)
Life's no monkey business.........
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1686
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: vochtproblemen op de vloer voorin

Bericht door henkru »

Als je voorruit een keer is vervangen zou ik lekker terug gaan want je hebt garantie en neem van mij aan ik heb precies hetzelfde gehad.
En ik had een veloursmat die helemaal vergaan was.
Eerst dacht ik ook de airco maar dat bleek niet zo te zijn.
Aan de onderzijde van het raam gewoon lek.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: vochtproblemen op de vloer voorin

Bericht door hendrikus »

henkru schreef:Als je voorruit een keer is vervangen zou ik lekker terug gaan want je hebt garantie en neem van mij aan ik heb precies hetzelfde gehad.
En ik had een veloursmat die helemaal vergaan was.
Eerst dacht ik ook de airco maar dat bleek niet zo te zijn.
Aan de onderzijde van het raam gewoon lek.
Dat zou kunnen ja, maar er zijn nog veel meer mogenlijkheden. Je wilt niet weten hoe vaak wij horen dat de auto nat is nadat wij de ruit vervangen hebben, maar na wat zoeken blijkt dat het toch echt ergens anders weg komt. Van lekkende achterruiten, lekkende achterlichten, dakramen, antennes, verstopte afvoeren, imperiaals en rotte carosserie delen.

Je kunt idd al een boel proberen met de tuinslang. Maak de ruit flink nat en kijk maar of het ergens lekt eventueel ff zijkappen eraf. Onderzijde kun je proberen door er een krant over het dash te leggen en onder tegen de sponning te drukken. Als je krant dan nat word heb je kans op lekkage idd.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2371
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: vochtproblemen op de vloer voorin

Bericht door spyke »

hallo
had ooit een x lekage bleek dat het van de deurdoorvoerrubbers waren waar de kabels doorliepen.
zaten niet goed er in nu geen last meer
alle kleine beetjes helpen
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: vochtproblemen op de vloer voorin

Bericht door PJJ-65535 »

@DHV

Heb je ook de lekkage als je wagen stilstaat, (zoals bij regen vandaag (9-12-08) of meer als je rijdt door de regen?

Ik heb bij mij (meer) het vermoeden voor het laatste, waarbij dit zou kunnen komen door het "opblazen" van water langs de rechtergoot van de motorklep richting voorruit.


@Spyke,
Hoi, dank je voor de reactei, waar moet ik die rubbers zoeken? De lekkage zit redelijk ver voorin.
Verder heb ik een lichtbalk op het dak (oranje zwaailicht) van de vorige bewoners. Maar lijkt me stug dat tie lekt.
De bedrading daarvoor zit boven de hemelvoering. (leuk woord trouwens... hemelvoering...) maar zo heet dat toch?

PS: Wat een bijzonder fraaie geanimeerde signatuur heb je.

We zoeken samen verder, en ik laat 't weten als ik iets gevonden heb.

Grtz,
Pieter.
Life's no monkey business.........
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2371
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: vochtproblemen op de vloer voorin

Bericht door spyke »

PJJ-65535 schreef:@DHV

Heb je ook de lekkage als je wagen stilstaat, (zoals bij regen vandaag (9-12-08) of meer als je rijdt door de regen?

Ik heb bij mij (meer) het vermoeden voor het laatste, waarbij dit zou kunnen komen door het "opblazen" van water langs de rechtergoot van de motorklep richting voorruit.


@Spyke,
Hoi, dank je voor de reactei, waar moet ik die rubbers zoeken? De lekkage zit redelijk ver voorin.
Verder heb ik een lichtbalk op het dak (oranje zwaailicht) van de vorige bewoners. Maar lijkt me stug dat tie lekt.
De bedrading daarvoor zit boven de hemelvoering. (leuk woord trouwens... hemelvoering...) maar zo heet dat toch?

PS: Wat een bijzonder fraaie geanimeerde signatuur heb je.


We zoeken samen verder, en ik laat 't weten als ik iets gevonden heb.

Grtz,
Pieter.
de rubber is dat dikke wat tussen je deur en de carosorie in zit dat flexibele gedeelte daar lopebn draden door
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: vochtproblemen op de vloer voorin

Bericht door PJJ-65535 »

Vandaag regende het en heb ik verder kunnen zoeken naar de lekkage. Tuinslang op voorruit leverde niet veel op.
"Zoooo dust: in zelfs den reegen zien wij de lust"

Dashboardkast er uit gehaald, en een hele mik extra kabels opzij gelegd (van voormalige flashers, mobiele radio, GSM, etc.) een krant neergelegd en gekeken waar de eerste druppel na een poosje viel.

Ik zag dat er een druppel water langs een kabel liep die de deurstijl bijrijderszijde ingaat/uitkomt. En tenzij er ter plaatse een omkering van de zwaartekracht is, (wat ik niet aanneem) komt het water dus i.d.d. uit de deurstijl of vanachter de hemel boven het cabinedeel.

Bij een nader controle blijkt er een golight op het dak gezeten te hebben, die waarschijnlijk niet goed dichtgekit is bij verwijdering door vorige bewoners. Als't even wat droger is zal ik shell-kit (tioxphalte wet) opbrengen en laten weten of ik weer veilig met droge voeten kan rijden.:ikrij

Een echte totaaloplossing is gewoon een slaaphefdak er in zetten (dat willen we toch al ... dus) uhhmm Kerstman:

Wie heeft er nog eentje op zolder liggen ...?

Pieter.
Life's no monkey business.........
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: vochtproblemen op de vloer voorin

Bericht door Reny »

Vraagje, wat is een golight??

In ieder geval wel lekker dat je de oorzaak hebt gevonden en een hefdak?? volgens mij had Peter er laatst 1 op e-bay gevonden?
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: vochtproblemen op de vloer voorin

Bericht door PJJ-65535 »

Ik weet nog niet zeker of ik 't probleem gevonden heb, maar hoop doet leven..

een golight, instelbare schijnwerper zoals op een douane, politie of boevenbus.

Gezien dat er een hefdak in de buurt van Hamburg te koop is.....

van hieruit is dat ongeveer 8 uur rijden enkele reis (met een trailer er achter)....... hmmmm, dan kun je er misschien net zo goed een nieuwe aanschaffen. (misschien doen we dat ook wel.... nog eens...)

Groetjes uit Zeeland

Pieter.
Life's no monkey business.........
Plaats reactie