Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

claxon

vragen over de T4
Plaats reactie
friek
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2007, 17:16

claxon

Bericht door friek »

wie weet hoe ik m,n airbac eraf haal het staat wel op tips en trucks maar dat is het oude type m,n claxon werk niet meer
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: claxon

Bericht door j.d.hukema »

Zou eerst de claxon zelf eens controleren .En kijken of er stroom op de draden staat als je de claxon indrukt.Vaak is de claxon zelf stuk[vocht] en kosten tussen de 10 en 15 euro.Makkelijk te vervangen . Zit voor het linker voorwiel.Zit met een beugel en een bout [sleutel 13] vast.Zelf heb ik hem onder de motor kap geplaatst. Dus draden verlengt .Blijft hij lekker droog en schoon.


Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: claxon

Bericht door Roger B. (11)61 »

bij sommige T4's zit er zowel links als rechts een claxon achter de bumper voor het voorwiel.

Zoals Dick al zei, voordat je vanalles gaat demonteren, controlleer eerst goed of je bij de claxon wel spanning hebt, ook de stekkerstjes willen nog weleens losoxideren van de kabel.

Hoe je airbaG eraf gaat is afhankelijk van het model stuur dat je hebt, heb je het originele stuur er nog in? en welk bouwjaar is je T4?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
friek
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2007, 17:16

Re: claxon

Bericht door friek »

het is nog orgineel en hij is van 2001
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: claxon

Bericht door Roger B. (11)61 »

bij dat model zit de airbag geklikt in het stuur, als ik me niet vergis moet je aan de achterkant van het stuurwiel met een klein schroevendraaiertje een aantal lipje losklikken, René heeft dat hier al eens een keer precies uitgelegd, even zoeken op airbag
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: claxon

Bericht door René »

Airbag verwijderen. (klein stukje naar benden scrollen)

http://multivan.web-log.nl/multivan/200 ... runit.html

René
Plaats reactie