Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kent iemand deze T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

kent iemand deze T5

Bericht door Rico »

Hoi,

Kent iemand deze T5 toevallig? http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5800142

Groet,

Rico
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: kent iemand deze T5

Bericht door Jeroen T5 204 »

Nette bus zo te zien, ken hem verder niet :knipoog
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
pamadana
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 feb 2007, 14:14
Locatie: deventer
Contacteer:

Re: kent iemand deze T5

Bericht door pamadana »

Volgens de berichten die ik hoor,is het een goede betrouwbare dealer

http://www.beldebehanger.nl
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: kent iemand deze T5

Bericht door Donald4Motion »

pamadana schreef:Volgens de berichten die ik hoor,is het een goede betrouwbare dealer

http://www.beldebehanger.nl
SPAM?!
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: kent iemand deze T5

Bericht door ardesch 879 »

Ja het is mijn garage, en ben zeeeer tevreden.
Groetjes Driekus Ardesch
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: kent iemand deze T5

Bericht door Rico »

Nou, vanochtend even een proefritje met die auto gemaakt. Had er wat gemengde gevoelens aan over. Aan de ene kant rijdt het best lekker, aan de andere kant voelt het wat lompig aan. En schakelen alle T5's hakerig?

Ik rij altijd laag in de toeren. Bij 2000 tot 2200 rpm schakel ik al over naar een hogere versnelling. Dat viel me bij deze 130pk-T5 tegen. In z'n 1 rijdtie dan vlot weg, je schakelt over en komt op 1500 rpm uit, en de gang is eruit. M'n 135pk-T4 heeft daar geen last van.

De cabine van een T5 is breder dan van een T4. Maarrrrr, blijkbaar ook korter, want er is minder beenruimte. Zit met m'n knieën bijna tegen het dashboard aan (m'n armen zijn relatief kort). Ook zit de rechter knie tussen stuurkolom en die uitstulping van de pook, weinig bewegingsvrijheid. Het zou dus maar zo kunnen dat een T5 geen goed passende auto is voor mij. Jammer! Maar ik stapte in m'n T4-tje, en vond die meteen fijner rijden.

Wat verder erg jammer was, was dat het dashboard aan passagierszijde wat beschadigd is en dat de houten vloer in de laadruimte en zelfs de standaard halfhoge wandbekleding ervan weg waren.

Moet wel zeggen dat de man die ik gesproken heb een prima vent was. Met die garage lijkt me weinig mis.

Conclusie: deze auto gaat hem niet worden, en misschien gaat het dus zelfs geen T5 worden. Dus toch ook maar even een proefritje gaan maken met een lange Peugeot Expert.

Groet,

Rico
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: kent iemand deze T5

Bericht door harry t5 191 »

Dat met je knie tegen het dashboard klopt wel,heb je de stuurverstelling wel gebruikt?
Daarmee bedoel ik dat je het stuur naar je toe kunt bewegen.
Jammer dat het niet klikte tussen jullie! :knipoog

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: kent iemand deze T5

Bericht door Rico »

Yep, ik had het stuur zoveel mogelijk naar me toe getrokken om zo ver mogelijk naar achteren te kunnen zitten.
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: kent iemand deze T5

Bericht door SanderS »

Ik heb in mijn T5 ook niet echt optimale knie-ruimte, al gaat het met de stoel achterin net. Hoofdruimte houdt ook zeker niet over, 't is dat ik een schuifdak heb, anders had het niet gepast :P.
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: kent iemand deze T5

Bericht door Rafke 108 »

Heb mijn T5 Multivan (130pk) nu 3 maandjes, en moet zeggen dat ie inderdaad toch gans anders rijdt dan mijn T4 Caravelle (102 pk + chippie).. Mijn T4 was bruuter, en eendert in welke versnelling je stond, na een bochtje ging ie er razendsnel terug vandoor... Ook de (rechter)knieruimte valt wat tegen, zeker op lange ritten, of als je bv voor rood staat en je wilt je is 'lekker' zetten... Ook schakelen ging 'sneller' in de T4, en had ik iets meer vertrouwen in de T4. Maar de T5 rijdt lekker 'rustig', is geluidsarm en gewoon moderner qua techniek. Is bij mij trouwes ook veel zuiniger (2 liter/100 km verschil), mooier verlicht binnenin en gewoon een lekkere auto...
Ik wil maar zeggen dat enkele van mijn maten ook zeggen dat mijn T4 tje leuker rijdt, en de ene dag heb ik dat gevoel ook, en de andere dag gaat mijn voorkeur dan weer naar de T5... Heb ze nu nog beiden, maar dat is ook geen optie hé :nuts
Laatst gewijzigd door Rafke 108 op 16 feb 2009, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: kent iemand deze T5

Bericht door Donald4Motion »

Dat schakelen van mijn T5 was ook zo hakerig en me koppeling voelde ook zo slap.
Het is nu wel beter geworden. Of dat met inslijten te maken heeft weet ik niet maar toch.

Ik weet niet hoe een 130pk rijdt maar mijn 174pk voelt ook vanaf 2000toeren heel 'mat/vlak' aan.
Ik heb vroeger ook vaak gereden in me baas z'n T4, 102pk+chip en daarbij had je echt een snelheid sensatie als je optrok of gas gaf, dat heeft de T5 niet(standaard)


Ik zou eerder naar een leuke T4 kijken als naar een zo'n fransman maar dat zal wel meer met smaak te maken hebben, en daar valt niet over te twisten :wjw
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: kent iemand deze T5

Bericht door Rico »

Mmmm, ik lees wel aardig wat herkenning..... Noop, het is geen optie om en een T5 en een T4 te hebben. Ik vind één auto al duur genoeg ;-)

Op zich is m'n T4 al een leuke T4 (vind ik dan he). Alleen ben ik niet gewend om langer dan een paar jaar met een auto te doen, en hij loopt nu tegen de 7 jaar qua leeftijd, en is daarmee de oudste auto die ik ooit gehad heb. Helaas is het een korte wielbasis, en dat is eigenlijk de grootste reden om naar een andere te kijken. En als je dan toch rondkijkt, dan kijk je meteen naar wat nieuwers he, dus al snel een T5.

Ik heb goede ervaringen met Franse auto's (Peugeot / Citroën). Maar ook slechte Opel Vivaro (= Renault Trafic). Dus een Opel/Renault/Nissan zal het 100% zeker niet worden. Maar die HDI-tjes van PSA zijn ook erg fijne motoren.

Afijn, de tijd zal het leren. Voor het zelfde geld kom ik op een gegeven moment thuis met een lange T4 van 2003..... zou zomaar kunnen :driveT4

Groet'n,

Rico
Plaats reactie