Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
chiptuning
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
chiptuning
na een bezoek bij vvt tuning besloten dat de tdi ajt wordt gechipt
eens kijken wat het oplevert kwa koppel en vermogen ben benieuwd
mvg ronald
eens kijken wat het oplevert kwa koppel en vermogen ben benieuwd
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: chiptuning
nou wat denken jullie
ben zeer tevreden
ben zeer tevreden
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: chiptuning
Vertel,hoe is 't afgelopen? pk's/nmDuveltje-77 schreef:nou wat denken jullie
ben zeer tevreden
![fun :wjw](./images/smilies/wjw.gif)
![fun :T54LIFE](./images/smilies/T54LIFE.gif)
![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: chiptuning
Is dat van belang dan, die harde cijfers?
Het gaat toch om de grijns op je gezicht
Hoeveel pk's en Nm's ik nu heb, na alle motorische verbouwingen, daarvan heb ik geen idee.
Genoeg in ieder geval![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
Het gaat toch om de grijns op je gezicht
![fun :lach](./images/smilies/lach.gif)
![fun :lach](./images/smilies/lach.gif)
Hoeveel pk's en Nm's ik nu heb, na alle motorische verbouwingen, daarvan heb ik geen idee.
Genoeg in ieder geval
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: chiptuning
Ja,ik vind het in ieder gevak wel leuk om te weten !
Er is tenslotte niet voor niets op de vermogensbank getuned!
En ja,die grijns komt vanzelf wel.
![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
Er is tenslotte niet voor niets op de vermogensbank getuned!
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
En ja,die grijns komt vanzelf wel.
![fun :wjw](./images/smilies/wjw.gif)
![fun :T54LIFE](./images/smilies/T54LIFE.gif)
![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: chiptuning
hoogste meting
127.6 pk en 307 nm met een forse rook gordijn
meting zonder roet
117.5 pk en 293 nm
een mooi draaiende motor ben zeer tevreden.
127.6 pk en 307 nm met een forse rook gordijn
meting zonder roet
117.5 pk en 293 nm
een mooi draaiende motor ben zeer tevreden.
Laatst gewijzigd door Duveltje-77 op 15 mar 2009, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: chiptuning
dat zijn mooie waarden,
vooral die 217 pk
Harry, wat ik bedoelde te zeggen is dat maximale waarden me niet zoveel zeggen.
Het gaat er meer om hoe het op de weg gebracht wordt.
Zeg maar de driveability.
Als je bijvoorbeeld 117 pk hebt bij 3800 rpm (gebied waar je bijna nooit komt)
en een steile piek waarde voor het koppel van bijvoorbeeld 287 Nm bij 2600 rpm.
Of je hebt 115 pk bij 3300 rpm en een koppelkromme die een plateau vertoond van 2100 rpm tot 2900 rpm met een waarde van 280 Nm over dat gehele gebied,
dan heb ik persoonlijk liever de laatste variant.
Het belangrijkste is natuurlijk dat iemand die een tuning laat uitvoeren tevreden is met het eindresultaat![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
vooral die 217 pk
![neutral :ie](./images/smilies/ie.gif)
![neutral :ie](./images/smilies/ie.gif)
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
Harry, wat ik bedoelde te zeggen is dat maximale waarden me niet zoveel zeggen.
Het gaat er meer om hoe het op de weg gebracht wordt.
Zeg maar de driveability.
Als je bijvoorbeeld 117 pk hebt bij 3800 rpm (gebied waar je bijna nooit komt)
en een steile piek waarde voor het koppel van bijvoorbeeld 287 Nm bij 2600 rpm.
Of je hebt 115 pk bij 3300 rpm en een koppelkromme die een plateau vertoond van 2100 rpm tot 2900 rpm met een waarde van 280 Nm over dat gehele gebied,
dan heb ik persoonlijk liever de laatste variant.
Het belangrijkste is natuurlijk dat iemand die een tuning laat uitvoeren tevreden is met het eindresultaat
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: chiptuning
sorry typ foutje heb het verandert is 127 pk hoor
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: chiptuning
@Peter,
Klopt helemaal wat je zegt over de koppelkromme.
Die van mij is helemaal vlak van 2000 tot 2800 met 318 nm!
Dan komen de pk's erbij,dus een perfect draaiende motor!
Daar let deze tuner erg op hoor!
![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
Klopt helemaal wat je zegt over de koppelkromme.
Die van mij is helemaal vlak van 2000 tot 2800 met 318 nm!
Dan komen de pk's erbij,dus een perfect draaiende motor!
![fun :jumpklap](./images/smilies/jump.gif)
Daar let deze tuner erg op hoor!
![fun :wjw](./images/smilies/wjw.gif)
![fun :T54LIFE](./images/smilies/T54LIFE.gif)
![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: chiptuning
he harry,
ik weet niet hoe iedere tuner zijn werk uitvoert he
Wel weet ik dat het een secuur werkje is,
en dat bijvoorbeeld 0,03% een merkbaar verschil kan geven.
De onze is zeker niet op de limiet getuned.
Sterker nog, ik heb met een bus gereden die door dezelfde tuner,
als die onze bus onder handen heeft genomen, heeft getuned,
en die kwam toch krachtiger over..
Ook heeft een goede LMM een grote invloed..
ik weet niet hoe iedere tuner zijn werk uitvoert he
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
Wel weet ik dat het een secuur werkje is,
en dat bijvoorbeeld 0,03% een merkbaar verschil kan geven.
De onze is zeker niet op de limiet getuned.
Sterker nog, ik heb met een bus gereden die door dezelfde tuner,
als die onze bus onder handen heeft genomen, heeft getuned,
en die kwam toch krachtiger over..
Ook heeft een goede LMM een grote invloed..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: chiptuning
onze chip is op maat
de koppel is mooi recht over een mooi toeren bereik
heel belangrijk is dat de lijnen mooi egaal lopen naar mijn mening is tuning zonder rollen bank geen goeie tuning
bank is een goeie controle van de tuning
voor een benzine motor is tuning zonder bank of proefstand bijna onmogellijk wegens de verhoudingvan lucht en brandstof.
onze bus is zo gemaakt dat er geen roet meer zichtbaar is tijdens de run 120 pk had ook gekunt maar dan zat je echt op max
dus stapje terug roetvrij en safe nu nog een intercooler
mvg ronald
de koppel is mooi recht over een mooi toeren bereik
heel belangrijk is dat de lijnen mooi egaal lopen naar mijn mening is tuning zonder rollen bank geen goeie tuning
bank is een goeie controle van de tuning
voor een benzine motor is tuning zonder bank of proefstand bijna onmogellijk wegens de verhoudingvan lucht en brandstof.
onze bus is zo gemaakt dat er geen roet meer zichtbaar is tijdens de run 120 pk had ook gekunt maar dan zat je echt op max
dus stapje terug roetvrij en safe nu nog een intercooler
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound