Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Pompmondstuk

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

Pompmondstuk

Bericht door willem451 »

pomp mond stuk van een golf 1,9 TDI (96 kw)is die het zelfde als voor een 1,9 T4 TDI en zoja heeft iemand die dan liggen.
Weet niet of dit de goede naam is, direkt vertaald vanuit het Zweeds plaatje komt dus niet mee.


http://catalog.meca.se/Catalog.aspx?Bra ... yType_ID=1
op deze pagina staat die onder "spridare"

Gr Willem 451
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Pompmondstuk

Bericht door Multivan Generation »

lijkt wel een... verstuiver...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

Re: Pompmondstuk

Bericht door willem451 »

is het ook Peter maar de vraag is of die hetzelfde is en of iemand die heeft. Ben bij verschillende sloops geweest maar helaas niets.
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Pompmondstuk

Bericht door Freelancer »

Hoi Willem,

Volgens de eigenschappen van de afbeelding ( http://catalog.meca.se/Upload/images_we ... t_Injector[/b].jpg ) blijkt het inderdaad om een verstuiver te gaan, volgens het Bosch nummer dat erop staat kan ik in ETOS dit artikel vinden dat er 100% op gelijkt.

021 906 031 D verstuiver doch dit artikel komt enkel voor in de 2.8 L AES motor ( VR6 ).

De Diesel verstuivers zien er allemaal heel anders uit, en het woord 'pompmondstuk' is blijkbaar niet gekend in ETOS, ik kom telkens opnieuw op bovenstaande verstuiver uit met de gegeven info.

Bij Bosch zelf staat deze tekst :

De elektronische dieselcontrole is het motormanagement-systeem voor dieselmotoren.
Voor de mengselbereiding en de injectie hebben wij diverse EDC-gestuurde systemen: lijninspuitpompen, verdelerinspuitpompen, één-plunjer-pompsystemen zoals het Unit Injector System (UIS) en het Common Rail accumulator-injectiesysteem.
De nieuwste generatie van het Common Rail-systeem maakt gebruik van piëzo-injectoren. De elektronisch aangedreven piëzo-actuator schakelt vijf maal sneller dan een magneetventiel en maakt daardoor een nog verfijnder injectieverloop mogelijk.


Meer info is op deze pagina te vinden ! ( http://wapedia.mobi/en/Unit_Injector )
Afbeelding


Mvg.
Pascal aka Freelancer.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Pompmondstuk

Bericht door Multivan Generation »

Ziet er uit als een pompverstuiver van een 130 pk TDI.
Pompverstuivers zullen niet gaan passen in een T4 TDI!

Helaas.
Ik heb een setje via eBay.de gescoord (Einspritzdüsen) en dat laten reviseren.
Een setje ruildelen bij VW kost hier rond de 1300 euro,
over nieuw gaan we maar niet praten.
Mijn setje kostte 100 euro voor de 5, en revisie kostte uiteindelijk 620 Euro.

doe er je voordeel mee..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Pompmondstuk

Bericht door Pim 328 »

Dit zijn dus pompverstuivers, Dus zullen niet hetzelfde zijn bij de golf alleen al heb je per motor al een verschillende.

Wat is mis met de pompverstuivers omdat je deze moet vervangen, Tevens mocht je een sloop hebben gevonden die deze heeft liggen kijk dan wel goed of ze deze ook in een bak met diesel bewaren, is dit niet zo laat ze maar liggen want dan zijn ze binnen notime kapot.

Pompverstuivers zijn namelijk heel gevoelig op droog liggen als je nieuwe bij de dealer besteld worden deze ook geleverd in een plastic waar ook diesel inzit.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Pompmondstuk

Bericht door Freelancer »

Hoi,
Dit zijn dus pompverstuivers, Dus zullen niet hetzelfde zijn bij de golf alleen al heb je per motor al een verschillende.
Inderdaad dat is juist.

En Willem,

Ik heb even de wisselkoers bekeken van Zweedse Kroon ( SEK ) naar Euro, 872.8683 Euro ( geen inruil ).
En dat zou de prijs zijn voor 1 verstuiver :ie ( of ze moeten één eenheid als pakket van 4 aanzien ? )

De tweede verstuiver op die website is iets goedkoper, 521.832 Euro - 89.8072 Euro inruil = 432.0248 Euro
En ook per eenheid van 1

Op de website van de verstuivers staat linksonder een kadertje met : "Passar till följande billar", dan krijg je de lijst te zien.

Deze verstuivers worden gebruikt in Seat, Skoda, Audi en Volkswagen.

En inderdaad in een Golf IV, Passat V, Polo (9N) en Bora :
VOLKSWAGEN Golf IV (1J1), 98-05 1.9 TDi Diesel 4-Motion Kombi-sedan 11.00-06.05
VOLKSWAGEN Golf IV (1J1), 98-05 1.9 TDi Diesel 4-Motion Kombi-sedan 02.00-06.05
VOLKSWAGEN Golf IV (1J1), 98-05 1.9 TDi Diesel Kombi-sedan 11.00-06.05
VOLKSWAGEN Golf IV (1J1), 98-05 1.9 TDi Diesel Kombi-sedan 05.00-06.05
VOLKSWAGEN Golf IV Variant (1J5), 99- 1.9 TDi Diesel 4-Motion Variant 11.00-2006
VOLKSWAGEN Golf IV Variant (1J5), 99- 1.9 TDi Diesel Variant 11.00-2006

Dus als je in je bus een motor hebt zitten uit deze lijst dan passen ze, en anders no way, als het zo is dan heb je wel een unieke T4 met pompverstuivers !
Wat ik dan weer betwijfel :bonk

Ik blijf echter bij de stelling van Peter, deze pompverstuivers in een T4 lijkt me uitgesloten, want er staat bij de Audi A3 'Quattro', en bij Seat 'Cupra R' tevens bij de Golf IV '4 motion/variant'.

Ik heb nog eens in ETOS gaan kijken en deze pompverstuivers heb ik gevonden, bij de Golf IV 1.9 TDI VARIANT/4 MOTION motorcode ATD, AXR, ASZ, ARL, en AJM
038 130 073 AL
038 130 079 BX
038 130 073 AJ
038 130 079 CX
038 130 073 AQ
038 130 079 DX
045 130 073 T
045 130 079 X

Afbeelding

Wisselkoersen berekenen : http://www.xe.com/ucc/convert.cgi

Mvg.
Pascal aka Freelancer
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Pompmondstuk

Bericht door bartt4 »

willem451 schreef:pomp mond stuk van een golf 1,9 TDI (96 kw)is die het zelfde als voor een 1,9 T4 TDI en zoja heeft iemand die dan liggen.
Weet niet of dit de goede naam is, direkt vertaald vanuit het Zweeds plaatje komt dus niet mee.


http://catalog.meca.se/Catalog.aspx?Bra ... yType_ID=1
op deze pagina staat die onder "spridare"

Gr Willem 451
Ffe vraagje lees 1.9 tdi in t4 bus???? bedoel je niet een 2.5 tdi of een 1.9 td? dat maakt veel verschil kwa verstuivers
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Pompmondstuk

Bericht door Freelancer »

bartt4 schreef:
willem451 schreef:pomp mond stuk van een golf 1,9 TDI (96 kw)is die het zelfde als voor een 1,9 T4 TDI en zoja heeft iemand die dan liggen.
Weet niet of dit de goede naam is, direkt vertaald vanuit het Zweeds plaatje komt dus niet mee.


http://catalog.meca.se/Catalog.aspx?Bra ... yType_ID=1
op deze pagina staat die onder "spridare"

Gr Willem 451
Ffe vraagje lees 1.9 tdi in t4 bus???? bedoel je niet een 2.5 tdi of een 1.9 td? dat maakt veel verschil kwa verstuivers
Goede opmerking Bart.
Maar een TD of 2.5 TDI heeft zowiezo geen pompverstuivers, dan is het antwoord vrij duidelijk, een Golf 1.9 TDI ( 96KW ) met 130 PK en pompverstuivers versie komt niet voor in een T4.

Mvg
Pascal aka Freelancer
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Pompmondstuk

Bericht door Adri626 »

Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

Re: Pompmondstuk

Bericht door willem451 »

Multivan Generation schreef:Ziet er uit als een pompverstuiver van een 130 pk TDI.
Pompverstuivers zullen niet gaan passen in een T4 TDI!

Helaas.
Ik heb een setje via eBay.de gescoord (Einspritzdüsen) en dat laten reviseren.
Een setje ruildelen bij VW kost hier rond de 1300 euro,
over nieuw gaan we maar niet praten.
Mijn setje kostte 100 euro voor de 5, en revisie kostte uiteindelijk 620 Euro.

doe er je voordeel mee..
Was hier ook ruim €1100 kwijt voor een nieuwe en dat is me te gek voor een 7 jaar oude golf. Revisie was niet mogelijk volgens de bosch dienst
Laatst gewijzigd door willem451 op 08 mar 2009, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

Re: Pompmondstuk

Bericht door willem451 »

Iedereen bedankt voor zijn reactie en moeite met het opzoeken. Ga morgen weer eens bellen met slopers heb nu een wat breder zoekgebied.

Bedankt voor de tip dat je ze in diesel moest bewaren wist ik niet.

Bij deze schijnt een scheur in het huis te zitten (heb het niet zelf gezien) en je ziet er ook niets aan, daarom vermoedelijk geen revisie en inruil mogelijk.
Plaats reactie