In de topic 'schokken boven de 3000 toeren' heb ik aangegeven soortgelijke euvel te hebben en vroeg mij af of het ook door een haperende turbo veroorzaakt kan worden.
Daarom enkele vraagjes:
Worden storingen met een turbo opgeslagen in de computer?
Van de buitenkant heb ik alle slangen gecontroleerd en er zit niets los of afgebroken maar is er nog iets wat kapot kan gaan bij de aansturing van de turbo (en wat niet geregistreerd wordt door de computer)?
Is het zo dat er bij een haperende turbo roetuitstoot uit de uitlaat waargenomen moet worden?
88pk (als ik tenminste geen storing heb) uit 2000, alvast bedankt
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Haperende turbo?
- guust-flater
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:47
- Locatie: spijkenisse
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: Haperende turbo?
uitlezen vagcom log van je turbodruk en lmm dan kun je zien wat de turbo doet
kan de laaddruk regelventiel zijn n75 maar geloof ik niet in
vacuumslangetjes
turbo kun je controleren speling en gangbaarheid met de hand beetje sp mag
mvg ronald
kan de laaddruk regelventiel zijn n75 maar geloof ik niet in
vacuumslangetjes
turbo kun je controleren speling en gangbaarheid met de hand beetje sp mag
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- René
- Berichten: 5280
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Haperende turbo?
Je moet gewoon rijdend een logje maken zodat je kunt zien wat er met de drukken gebeurd die de turbo levert. Ook kun je zien of de turbo de gevraagde druk haalt. Zo ja of de N75 ook de ( teveel) geleverde druk weer netjes afregelt.
René
René