Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Slecht in achteruit cq koppeling

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Slecht in achteruit cq koppeling

Bericht door Endebendebus »

Hoi, Wie heeft ervaring in het zelf vervangen van de koppeling ed. Is er genoeg ruimte om dit te doen terwijl de motor erin hangt (aan een kant) of moet de motor helemal los en eronderuit?
Overigens gaat de bak moeilijk in achteruit, moet je eerst in z'n vrij, koppeling op, en dan opnieuw proberen, dan lukt het wel. Ga morgen wel schakelkogel vevangen en nog een geleide bus, deze hebben zichtbare speling. Hoop dat dit effect heeft.
Vast bedankt :driveT4

T4 2,5 TDi 102 pk ACV 109000 km 2002
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Slecht in achteruit cq koppeling

Bericht door Roger B. (11)61 »

motor hoeft er niet uit, maar ERG veel ruimte hou je niet over. Maar motor eruit halen is erg veel extra werk dus dat doe je niet voor een koppelingswissel.

Motor moet "opgehangen" worden aan een speciale balk die op de slotdrager en de rand on het raam rust, de bak kan er dan vanaf en die hangt men dan meestal ook aan die balk en duwt men dan aan de kant.

Het best werkt het als je een hefbrug hebt, maar op assteunen schijnt het ook te kunnen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Slecht in achteruit cq koppeling

Bericht door Endebendebus »

Bedankt voor je reactie!. Kan ik ook de bakzijde van de motor op een een paar blokken laten zakken, en dan de bak eraf pielen? Erop lijkt mij moeilijker? Ik doe alles al jaren op straat. Heb ht wel een keer bij mijn T2 gedaan maar dat was iets meer ruimte. . :werkaanT4
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Plaats reactie