Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Campers en kilometerheffing.

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Campers en kilometerheffing.

Bericht door Henk Peter 856 »

Ik vraag me af of de campers (2012) straks ook meedoen aan de kilometerheffing of vallen die in een andere regeling ?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Campers en kilometerheffing.

Bericht door matje86 »

maken campers geen km ?
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: Campers en kilometerheffing.

Bericht door kroonhome »

Hoi Henk,

Ik denk dat het onderscheid tussen campers en andere voertuigen niet meer gemaakt gaat worden en dat de heffing afhankelijk van de uitstoot bepaald gaat worden. Het kwarttarief wat we nu hebben is bedacht omdat er met campers weinig kilometers per jaar gemaakt worden.
Wanneer ik hier over nadenk komen onmiddelelijk de nodige vragen op borrelen, zoals:
- hoe gaat het straks geregistreerd worden? GPS kastje, camera's, radio identificatie
- tarieven voor snelwegen, autowegen, provinciale wegen, locale wegen? Op elke weg betalen?
- onderscheid in de spits versus buiten de spits?
- fraude gevoeligheid van de registratie apparatuur?
- hoe zit het als je in het buitenland aan het trekken bent met bijvoorbeeld de GPS registratie? Moet daar ook afgerekend worden?
- wat als de verzegelde registratie/identificatie apparatuur niet of niet goed werkt?
Persoonlijk vind ik het heel erg betuttelend en beknellend worden, het gevoel om overal gevolgd en afgerekend te worden geeft een heel naar gevoel. ‘Big Brother is watching you’ is toch wel aardig in beeld gekomen. :groteogen
Als dit zo door gaat in dit overgereguleerde land wordt het misschien tijd te verhuizen naar een ander land, ik hoop dat het niet nodig is, wordt er in ieder geval niet leuker op. :politie
Wat vinden jullie ervan?

Groetjes,
Arjan
:ikrij
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: Campers en kilometerheffing.

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi Matje, natuurlijk maken campers ook kilometers, dat doen auto,s van 25 jaar en ouder ook maar die krijgen vrijstelling en motoren ook, vandaar dat ik me afvroeg hoe doen ze dat met campers ?

Tweede wat in mij opkomt is, er is een streven naar eenheid, Euro etc.
Waarom wordt dit niet in Europees vverband aangepakt ? Je kunt volgens mij straks beter in Belgie of Duitsland gaan wonen met al die regelgeving en betutteling hier !
Ik denk dat we straks overal geregistreerd staan .
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Campers en kilometerheffing.

Bericht door matje86 »

campers ouder dan 25 jaar uitgezondert, alle andere moeten gewoon betalen naar het aantal km
wie veel rijdt betaald veel, wie weinig rijdt betaald weing(wat is weinig)
komt natuurlijk weer de vraag , rijdt men met een camper in het buitenland moet men dan ook km heffing er voor betalen?
volgens mij zitten er nog wel wat haken en ogen aan om de km heffing in te voeren
maar voor dat wij er aan toe zijn om anders te betalen(2018)rijden onze bussie,s waaschijnlijk niet meer rond(uitzonderingen bevestigen de regel)
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... index.aspx
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Campers en kilometerheffing.

Bericht door frank884 »

Het zou me sterk verrassen als het niet een copie wordt van het duitse LKW mout systeem
wat al enkele jaren nu zga foutloos werkt
want het lijkt me raar dat vrachtwagens dan weer een hoop kastjes erin moeten hebben voor elk land iets anders.
en waarom iets uitvinden wat al bestaat, onze regering doet zowieso heel vaak dingen van de duitsers copieeren
daarin wordt een andere kilometerprijs berekend als je euro 1,2,3,4,5, enz hebt
dat zijn allemaal klasse's
zie nu pensioen bij 67 en sloopregeling om er maar een paar te noemen
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Campers en kilometerheffing.

Bericht door m.c van den berg »

Jaja ze willen misschien europees mee doen, maar niet met de wegenbelasting :gif

Denk zelf dat het meer op moet brengen als wat ze nu binnen halen :nuts
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Plaats reactie