ik heb eenT4 van 1997 met 120.000 op de teller
sinds gisteren knippert het olie lampje
olie pijl is goed, is vol
ik heb voor de zekerheid nog een halve liter bijgevuld maar zonder resultaat
wie weet wat er aan de hand is, met het instructieboekje kom ik niet verder
groet Ronald
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
knipperend olielampje
Re: knipperend olielampje
Oliedruk wel in orde ??
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: knipperend olielampje
begint ie gelijk met knipperen of pas als je boven de pakweg 3000 toeren geweest bent?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: knipperend olielampje
het lamje knippert meteen als de motor is gestard
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: knipperend olielampje
iets in de bekabeling (stekker of doorgeschuurde kabel)
oliedruksensor (lage druk bij stationair toerental) (er is er ook een voor iets hogere druk boven pakweg 3000 toeren)
of echt oliedrukprobleem....
Dat laatste moet je proberen uit te sluiten voor je motor (en of turbo) in de soep draait, niet meer laten lopen dus en een mechanische drukmeter op het systeem aansluiten en dan nog één keer even test-loopje laten maken stationair.
als de druk wel goed is moet je dus gaan kijken waar het in de drukregistratie mis gaat.
oliedruksensor (lage druk bij stationair toerental) (er is er ook een voor iets hogere druk boven pakweg 3000 toeren)
of echt oliedrukprobleem....
Dat laatste moet je proberen uit te sluiten voor je motor (en of turbo) in de soep draait, niet meer laten lopen dus en een mechanische drukmeter op het systeem aansluiten en dan nog één keer even test-loopje laten maken stationair.
als de druk wel goed is moet je dus gaan kijken waar het in de drukregistratie mis gaat.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon