Ik ben nog steeds aan het wennen aan de geluiden die ik bij mijn (nieuwe) T5 hoor.
Zo hoor ik bij het schakelen (met raam open en tussen auto's zodat het geluid goed reflecteert) soms een metalen 'klik' bij het loslaten van de koppeling. Is dit normaal?
Daarnaast heb ik soms bij het rijden over kasseien of het nemen van een steile vluchtheuvel ook iets 'rammelen', komt duidelijk ook van vooraan.
Misschien zijn dit allemaal wel normale geluiden waar ik moet aan wennen?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Metalen 'klik' bij koppelen en rammel bij vluchtheuvel
Re: Metalen 'klik' bij koppelen en rammel bij vluchtheuvel
OK, ik veronderstel dus als niemand dit ooit hoort dat het niet normaal is.
- Rafke 108
- Berichten: 690
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
- Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België
Re: Metalen 'klik' bij koppelen en rammel bij vluchtheuvel
ik hoor de rammel ook...
denk dat dit aan me veren moet zijn... vind het 'lastig', mijn teeviertje heeft fit nooit gehad :s
denk dat dit aan me veren moet zijn... vind het 'lastig', mijn teeviertje heeft fit nooit gehad :s
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster
- Rolf T5 54
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
- Locatie: Drenthe!!
Re: Metalen 'klik' bij koppelen en rammel bij vluchtheuvel
Hallo,
Ik had een tijdje terug een topic gepost over de rammelende voortrein. Ik ben er achter wat het is; de rubbers waar de stabilisatorstang doorheen loop zijn dan uitgesleten. Het lijkt net alsof de fuseekogels eruit liggen maar het zijn "gewoon" deze rubbers. Je kan dit constateren door de auto op de brug te zetten en dan de stabilistorstang in het midden vast te pakken en voelen of er speling opzit, zo ja bingo.
Ik had een tijdje terug een topic gepost over de rammelende voortrein. Ik ben er achter wat het is; de rubbers waar de stabilisatorstang doorheen loop zijn dan uitgesleten. Het lijkt net alsof de fuseekogels eruit liggen maar het zijn "gewoon" deze rubbers. Je kan dit constateren door de auto op de brug te zetten en dan de stabilistorstang in het midden vast te pakken en voelen of er speling opzit, zo ja bingo.
Re: Metalen 'klik' bij koppelen en rammel bij vluchtheuvel
@Rolf T5 54
Uitgesleten rubbers lijkt me vreemd bij een nieuwe wagen, niet?
Anyway moet volgende week toch binnen bij VW, zal het daar nog eens voorleggen ook... Maar die durven je nogal eens wat wijsmaken, vandaar mijn vraag hier :)
Uitgesleten rubbers lijkt me vreemd bij een nieuwe wagen, niet?
Anyway moet volgende week toch binnen bij VW, zal het daar nog eens voorleggen ook... Maar die durven je nogal eens wat wijsmaken, vandaar mijn vraag hier :)
Re: Metalen 'klik' bij koppelen en rammel bij vluchtheuvel
Heb net de indruk gekregen dat de rammel enkel optreedt als hij in versnelling staat maar de koppeling ingedrukt is.
Lijkt niet te rammelen bij gewoon bollen in neutraal. Kan doch niet met 100% zekerheid zeggen.
Lijkt niet te rammelen bij gewoon bollen in neutraal. Kan doch niet met 100% zekerheid zeggen.