Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

welke kleur spuiten

vragen over de T4
Plaats reactie
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

welke kleur spuiten

Bericht door daimen »

ik rij binnen kort naar nederland om mijn bus over te laten spuiten,maar nu weet ik niet zeker wat voor een kleur ik wil hebben ik zit te denken aan zwart metalic of parelmoer kleur de bus is nu zwart zonder metalic.
de prijs maakt niks uit het kost 1500 euro :bifun :bifun
wie heeft raad i.v.m de kleur
vast bedankt ronald
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: welke kleur spuiten

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik heb ook een zwarte, en die gaat misschien nog eens BlackMagic (zwart metalic van VW (OA T5)) worden, de sluitkanten en binnen /motorruimte mag dan gewoon zwart blijven voor me, scheelt weer in het werk...

Als je een heel andere kleur neemt moet je er mee kunnen leven dat het onder de motorkap e.d. zwart blijft, OF heel veel extra werk gaan doen.

Maar jij had laatst je bus toch overgespoten (en te vroeg met de polijstmachine behandeld)??
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: welke kleur spuiten

Bericht door daimen »

ja dat klopt roger maar ik ben niet tevreden ,dus ik maak nu een tuur naar nederland en laat hem spuiten voor 1500 euro :bifun
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: welke kleur spuiten

Bericht door Roger B. (11)61 »

denk je dat in NL voor dat bedrag heel goed spuitwerk verwacht mag worden?? hoor goede verhalen over Polen (dichter bij voor je?) maar daar moet je dan ook weten waar je moet gaan, maar kost geheid minder dan 1500.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: welke kleur spuiten

Bericht door daimen »

het gebeurd bij een erkende spuiter,maar ik moet de auto wel spuit klaar aanbrengen dus geschuurd en geplamuurd
http://www.vanleekautos.nl/?page=page&id=29
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: welke kleur spuiten

Bericht door multivan_rob »

daimen schreef:ik rij binnen kort naar nederland om mijn bus over te laten spuiten,maar nu weet ik niet zeker wat voor een kleur ik wil hebben ik zit te denken aan zwart metalic of parelmoer kleur de bus is nu zwart zonder metalic.
de prijs maakt niks uit het kost 1500 euro :bifun :bifun
wie heeft raad i.v.m de kleur
vast bedankt ronald
parelmoer is alleen mooi als de wagen helemaal strak is elke oneffenheid word gelijk uitvergroot
evt bijwerken van ( kleine ) schade's is eigenlijk niet meer zelf netjes te doen,
zeker als de bus wat ouder is, is roestvorming één van die schade's die zal blijven terug keren
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: welke kleur spuiten

Bericht door Roger B. (11)61 »

daimen schreef:het gebeurd bij een erkende spuiter,maar ik moet de auto wel spuit klaar aanbrengen dus geschuurd en geplamuurd
http://www.vanleekautos.nl/?page=page&id=29
In zijn algemeenheid gesproken, niet specifiek op dit bedrijf betrekking hebbend:

de kwaliteit van het spuitwerk valt of staat met de kwaliteit van het voorwerk, als de spuiter dat niet zelf gedaan heeft krijg je geheid in geval van klachten over het spuitwerkt te horen dat het aan het voorwerk ligt...

Vergis je niet in het belang en de moeilijkheid van GOED plamuur- en schuurwerk. "effe zelf doen" geeft grote kans op teleurstelling als hij gespoten terug komt.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie