Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Overtocht Engeland

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1395
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Overtocht Engeland

Bericht door Gretschi »

Ben 3 a 4 jaar geleden met die groene naar Ierland geweest, weet niet meer wat dat heeft gekost. Zijn er nog ervaringen voor de overtocht naar Engeland, en met name wat dat kost? Beste optie?
Ja, je kan op meerdere plaatsen oversteken. Ben toen met zo'n snelleboot geweest HSS? maar volgens mij gaat die niet meer,

groetjes Peter
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Overtocht Engeland

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik kan me ook geen prijs meer herinneren, maar ff zoeken bij de diverse ferry-maatschappij-sites levert veel info.

weet wel nog dat een bus en terreinwagen te hoog is voor het personenautodek en dus op het vrachtwagen dek moeten (=duurder)

wij hebben toen gekozen voor ijmuiden-newcastle toen we naar schotland gingen omdat dat gunstiger in prijs was dan korte oversteek en veel rijden in engeland (ook ivm extra overnachtingen tijdens de rit)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Overtocht Engeland

Bericht door Harry62 »

http://www.norfolkline.nl/ferry/ Rond de € 65,- ligt aan het tijdstip van vertrek/aankomst

Tip kreeg ik van MacMol. Ook handig als je naar Vanfest wil
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Mac
Berichten: 769
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: Overtocht Engeland

Bericht door Mac »

Harry62 schreef:http://www.norfolkline.nl/ferry/ Rond de € 65,- ligt aan het tijdstip van vertrek/aankomst

Tip kreeg ik van MacMol. Ook handig als je naar Vanfest wil
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan praten we wel over 'n retourtje !! :driveT4 :yes
It's not what you buy
It's what you create.
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Overtocht Engeland

Bericht door Harry62 »

Mac schreef:Dan praten we wel over 'n retourtje !! :driveT4 :yes
We willen de :driveT4 wel hier houden dus was ik van een retourtje uitgegaan :bifun

Maar goeie aanvulling
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Overtocht Engeland

Bericht door Egbert&Manon »

Waar wil je naar toe?
Noord of Zuid Engeland?

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Overtocht Engeland

Bericht door Harm »

Ik ben ook even wezen rondsnuffelen op internet voor de veerdiensten Calais-Dover en Duinkerken-Dover, ik ga in september een paar dagen naar Zuid-Engeland.

Voor zover ik het kan bekijken is Norfolk Line vanaf Duinkerken voor een T4 verreweg het gunstigste. Hoe vroeger je boekt hoe gunstiger. Het tijdstip van de terugreis kan na telefonisch overleg nog worden aangepast met verrekening van eventuele meerkosten door het andere tijdstip. Indien voorzien van ramen achterin kan de T4 worden geboekt als auto/camper lager dan 2,4 meter, dit is vele malen goedkoper dan boeken als bestelwagen lager dan 2,4 meter.
Verder is de prijs sterk afhankelijk van het gekozen moment van de overtocht, de goedkopere tijdstippen verschilen voor Duinkerken en Dover.
Gebruikersavatar
camph021
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 feb 2007, 10:35
Locatie: Albergen
Contacteer:

Re: Overtocht Engeland

Bericht door camph021 »

Hoi,
in mei zijn we geweest met de bus. Calais-Dover en een week later terug. Ik geloof iets van 95 euri voor een retour :klappen :klappen . We stonden inderdaad tussen meerdere campers en vrachtwagens, maar ook tussen personenwagens, hangt volgens mij meer af van de bezetting hoe ze zo'n schip indelen :lach

groeten,
Jacco
T4 102 PK uit 2002 met 400.000 kilometers :yes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Overtocht Engeland

Bericht door Multivan Generation »

@ camph021:

ben je onderweg één paard kwijtgeraakt :lach

Zie je onderschrift :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
camph021
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 feb 2007, 10:35
Locatie: Albergen
Contacteer:

Re: Overtocht Engeland

Bericht door camph021 »

chips,
het zijn er standaard 102 he? :yes :yes
T4 102 PK uit 2002 met 400.000 kilometers :yes
Gebruikersavatar
camph021
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 feb 2007, 10:35
Locatie: Albergen
Contacteer:

Re: Overtocht Engeland

Bericht door camph021 »

zo, dat paard is weer op het droge :toppie
T4 102 PK uit 2002 met 400.000 kilometers :yes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Overtocht Engeland

Bericht door Multivan Generation »

:bifun :bifun :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1395
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: Overtocht Engeland

Bericht door Gretschi »

Heren bedankt voor de reacties, moet eerst naar York.
Vinden het niet erg om een stukje te rijden, dan zie je nog wat,

groetjes Peter
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Overtocht Engeland

Bericht door Roger B. (11)61 »

camph021 schreef: hangt volgens mij meer af van de bezetting hoe ze zo'n schip indelen :lach
op de boot waar wij mee geweest zijn was één dek voor personenauto's met een hoogte tot 1,8 meter meen ik, dat dek werd eerst "gevuld" en dan als iedereen weg was ging het dek een stuk omhoog zodat er onder meer ruimte was.

Op het dek eronder kwamen de vrachtauto's, campers, terreinwagens en (bestel)busjes en eventueel nog personenauto's die niet meer op het bovendek erbij pasten.

maar de plek op het bovendek (of in elk geval als je auto daar paste) was goedkoper dan de hogere plekken.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie