Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoog dak plaatsen

vragen over de T5
Plaats reactie
Jesugumi
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jul 2009, 18:58
Locatie: Odda Noorwegen
Contacteer:

Hoog dak plaatsen

Bericht door Jesugumi »

Mijn T5 77 kw 1.2 lang van 2004 heb ik geexporteerd naar Noorwegen. Om deze als camper te registreren in Noorwegen heb ik een certifikaat hoog dak nodig (minimaal 170 cm permanente hoogte over een lengte van 200 cm). Deze kan Reimo of SCA leveren maar..... Hiervoor is een document nodig wat verteld dat dit mag. Een technisch document dat verteld dat de dakcontructie niet de sterkte van het vooertuig verminderd. Gezien dat VW ook hoge daken montert moet dat mogelijk zijn alleen hoe kom ik aan het document. Kan iemand mij de weg wijzen?
Jesugumi
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jul 2009, 18:58
Locatie: Odda Noorwegen
Contacteer:

Re: Hoog dak plaatsen

Bericht door Jesugumi »

Voor de opbouw van het hoge dak ben ik inmiddels via de importeur tot de volgende info gekomen:

Voor de ombouw kan de Nederlandse importeur geen vrijgave geven de auto om te bouwen.
De Volkswagenfabriek heeft echter een website [ http://www.vwn-aufbaurichtlinien.de/ ] en die beschrijft de Aufbaurichtlinien.
Deze website vermeldt alle technische eisen die zij stelt aan wijzigingen en aanpassingen aan de Volkswagenmodellen.
Wanneer u aanpassingen doet die in overeenstemming zijn met deze Richtlijnen, heeft Volkswagen hiermee geen problemen.
Een goedkeuring voor de ombouw kunt u rechtstreeks van Volkswagen kijgen (een link en hun adres vindt u in de website) of via de Noorse Volkswagenimporteur.
Wanneer u verklaart, dat u de aanpassing heeft uitgevoerd/uit laten voeren volgens de specificaties zoals die door Volkswagen zijn omschreven in de website, dan kan de importeur verklaren dat zij verder met de aanpassing geen bezwaar hebben.

Hiervoor is het uiteraard het beste eerst contact te hebben met de locale importeur.
Plaats reactie