Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 geen vermogen 1.9 td

vragen over de T4
Plaats reactie
beertjes
Berichten: 81
Lid geworden op: 24 jan 2007, 20:19

t4 geen vermogen 1.9 td

Bericht door beertjes »

goede dag allemaal

ik heb de volgende vraag:
-als ik ga rijden met mijn bus dan is het net of hij minder trekt als voorheen boven de 2500 rpm trekt hij wel.ik heb nu een paar keer met een volle tank met shell fuel safe gereden kan het daar aan liggen
-of ligt het aan de turbo hoe kan ik die het best en het makkellijks testen
-ik heb er ook een kat. onder zitten (staat ook op mijn papieren) weet iemand hoe ik dat van mijn papieren af kan krijgen ,want dan kan ik er aan normale pijp op zetten
daimen
Berichten: 556
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: t4 geen vermogen 1.9 td

Bericht door daimen »

egr afdoppen en reinigen (kijk bij peter op zijn site) roetkat leeg boren ruber slangen controleren op scheurtjes
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: t4 geen vermogen 1.9 td

Bericht door Roger B. (11)61 »

beertjes schreef: ik heb de volgende vraag:
-als ik ga rijden met mijn bus dan is het net of hij minder trekt als voorheen boven de 2500 rpm trekt hij wel.ik heb nu een paar keer met een volle tank met shell fuel safe gereden kan het daar aan liggen
Nee, niet echt, shell fuelsave is volgens mij prima normale diesel, en levert voor zover ik weet geen problemen.
beertjes schreef: -of ligt het aan de turbo hoe kan ik die het best en het makkellijks testen
Als je motor bij 2500 toeren juist wel gaat trekken denk ik dat de turbo niet het probleem is, die doet onder de pakweg 2000 toeren sowieso weinig
beertjes schreef: -ik heb er ook een kat. onder zitten (staat ook op mijn papieren) weet iemand hoe ik dat van mijn papieren af kan krijgen ,want dan kan ik er aan normale pijp op zetten
Niet, kentekengegevens zijn bijna niet te wijzigen tenzij het om legale wijzigingen gaat (kat verwijderen valt daar niet onder.)
Wat je wel kunt doen is de kat leegmaken en eventueel een buis door de holle ruimte doen vanwege het blikkerige geluid dat die lege holle ruimte vaak geeft

hoeveel minder trekt ie, iets, of flink, en waaraan leid je dat af? doet ie het alleen als ie koud is of ook met warme motor, voel na een rit eens aan alle vier de wielen of deze warm zijn (aanlopende rem zou ook kunnen namelijk)

hoeveel heeft ie gelopen, wat is eer de laatste tijd aan gerepareerd/versleuteld dat eventueel met dit probleem te maken kan hebben
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: t4 geen vermogen 1.9 td

Bericht door GerJol 716 »

Hoe staat die katalysator in de papieren vermeldt dan? Lijkt me stug dat een 1.9 TD bedrijfsauto een vemelding heeft op kenteken.
Bij mijn 1.9 TD Bj. 2002 staat er nl. niks van op kenteken. Van welk bouwjaar is de auto?

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
beertjes
Berichten: 81
Lid geworden op: 24 jan 2007, 20:19

Re: t4 geen vermogen 1.9 td

Bericht door beertjes »

GerJol 716 schreef:Hoe staat die katalysator in de papieren vermeldt dan? Lijkt me stug dat een 1.9 TD bedrijfsauto een vemelding heeft op kenteken.
Bij mijn 1.9 TD Bj. 2002 staat er nl. niks van op kenteken. Van welk bouwjaar is de auto?

Gerard

bij mij staat :bestel 1,0 50 kw kat d en meer niet
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33780
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t4 geen vermogen 1.9 td

Bericht door Multivan Generation »

@ Beertjes,
heeft u toevallig een geel kenteken auto?
Zo ja, dan mag de kat niet verwijderd worden.
Bij een grijs kenteken auto mag het dan weer wel... :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
beertjes
Berichten: 81
Lid geworden op: 24 jan 2007, 20:19

Re: t4 geen vermogen 1.9 td

Bericht door beertjes »

Multivan Generation schreef:@ Beertjes,
heeft u toevallig een geel kenteken auto?
Zo ja, dan mag de kat niet verwijderd worden.
Bij een grijs kenteken auto mag het dan weer wel... :knipoog

ik heb inderdaad geel kenteken

ik heb er nu esso in zitten en ik heb het idee dat het nu beter gaat hij trekt nu ook al een beetje onder de 2000 rpm
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: t4 geen vermogen 1.9 td

Bericht door Roger B. (11)61 »

sorry, maar volgens mij zit dat tussen de oren, of er is iets mis geweest met die tank shell (veel vocht erin ofzo)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: t4 geen vermogen 1.9 td

Bericht door rick_k »

Toch vrij normaal dat er onder de 2000 tot 2500 toeren niks gebeurt. Dat is met alle turbodiesels.

Anders kieper je er nog ff een busje met verstuiverreiniger in.

mvg Rick
beertjes
Berichten: 81
Lid geworden op: 24 jan 2007, 20:19

Re: t4 geen vermogen 1.9 td

Bericht door beertjes »

rick_k schreef:Toch vrij normaal dat er onder de 2000 tot 2500 toeren niks gebeurt. Dat is met alle turbodiesels.

Anders kieper je er nog ff een busje met verstuiverreiniger in.

mvg Rick
he zit niet tussen mijn oren ik merk echt verschil maar ik ge toch mijn filters en olie vervangen en brandstofsysteem reinging in gooien
mat s
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2010, 18:47

Re: t4 geen vermogen 1.9 td

Bericht door mat s »

daimen schreef: 31 aug 2009, 19:57 egr afdoppen en reinigen (kijk bij peter op zijn site) roetkat leeg boren ruber slangen controleren op scheurtjes
Ik heb het zelfde probleem met mijn t4 1900 turbo, 1997, 235000 km eerlijk gelopen , brandstof systeem laten reinigen, goede motor reiniger toegevoegd en het was verholpen. helaas duurde het maar 2 tanks en toen had hij weer geen vermogen in de lage toeren. net in een reactie gelezen dat de tank mogelijk een verstopte ontluchting heeft. dit ga ik morgen controleren.
ik rijd op grijs kenteken, heb de katalysator leeg gehaald een paar jaar geleden en nog nooit commentaar over gekregen met keuren .
waar kan ik de site van Peter vinden?
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: t4 geen vermogen 1.9 td

Bericht door Snautzer »

Peter zijn site--》http://www.eldiape.com/
Plaats reactie