Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Gestrand door waterpomp
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Gestrand door waterpomp
Ik was al eens bij de garage geweest om koelvloeistof bij te vullen.
Vermoedelijk lekkage van de waterpomp, de monteur zij ook hem al wat te horen. Ik zeg nog zo, binnenkort gaat mijn bus toch voor een beurt, en distributie moet ook vervangen worden.
Afijn vandaag uit mijn werk een vreemd gerammel in het vooronder piepen uit het dashboard lampjes accu, water, olie allemaal tegelijk aan.
Direct koppeling ingetrapt en motor uitgegooid en uitrollen.
Blijkt dus de multiriem erafgelopen te zijn door een gammele waterpomp.
De riem was vastgedraaid tussen de poelies, helemaal aan flenters.
ANWB gebeld, binnen 20 minuten ter plaatse, transport geregeld naar Theo Rood
Ik had morgen eigenlijk al in de planning om de afspraak bij de garage te maken, nu is de bus me toch voor.
Hoor het nog van de garage wat de schade allemaal is, de berger zei al dat het mee zal vallen daar het een 1.9 TD is, en de distributie dan waarschijnlijk hierdoor niet kapot is.
Afwachten maar wat ze morgen zeggen.
Gerard
Vermoedelijk lekkage van de waterpomp, de monteur zij ook hem al wat te horen. Ik zeg nog zo, binnenkort gaat mijn bus toch voor een beurt, en distributie moet ook vervangen worden.
Afijn vandaag uit mijn werk een vreemd gerammel in het vooronder piepen uit het dashboard lampjes accu, water, olie allemaal tegelijk aan.
Direct koppeling ingetrapt en motor uitgegooid en uitrollen.
Blijkt dus de multiriem erafgelopen te zijn door een gammele waterpomp.
De riem was vastgedraaid tussen de poelies, helemaal aan flenters.
ANWB gebeld, binnen 20 minuten ter plaatse, transport geregeld naar Theo Rood
Ik had morgen eigenlijk al in de planning om de afspraak bij de garage te maken, nu is de bus me toch voor.
Hoor het nog van de garage wat de schade allemaal is, de berger zei al dat het mee zal vallen daar het een 1.9 TD is, en de distributie dan waarschijnlijk hierdoor niet kapot is.
Afwachten maar wat ze morgen zeggen.
Gerard
Laatst gewijzigd door GerJol 716 op 19 mar 2007, 18:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
Dat is pech hebben Gerard. Maar nou heb ik meer verstand van alles wat met netwerken, websites en computers te maken heeft en ik raak hier even het spoor kwijt voor wat betreft mijn T4 kennis.
Bij de 2.4 en 2.5 TDI loop de waterpomp via de distributiekant. (vandaar ook altijd het advies om de waterpomp mee te vervangen bij een distributieriemwissel).
Is de 1.9 TD dan zo afwijkend dat de waterpomp aan de multiriem kant zit ????
Euhhhh ik vraag naar dat ik wijs ben, maar wil wel graag wijzer worden.
Bij de 2.4 en 2.5 TDI loop de waterpomp via de distributiekant. (vandaar ook altijd het advies om de waterpomp mee te vervangen bij een distributieriemwissel).
Is de 1.9 TD dan zo afwijkend dat de waterpomp aan de multiriem kant zit ????
Euhhhh ik vraag naar dat ik wijs ben, maar wil wel graag wijzer worden.
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
De diagnose is gesteld, en de motor hebben ze in de garage weer laten lopen.
Dus het valt mee, de distributie is in orde.
Maar ik laat nu meteen alles vervangen Alle snaren, incl distributie.
Ook een nieuwe waterpomp uiteraard.
Jaarlijkse beurt wordt uitgevoerd.
Remvloeistof vervangen (al ruim 2 jaar terug)
Remblokken rondom vernieuwen (zaten ook op de grens).
Dan ook meteen maar de APK erbij in. (3 maanden vervroegd)
Nog wat kleinspul etc.
Wordt een aardige rekening, alles bij elkaar.
Maar heb er zelf voor gekozen, en dan heb je ook wat.
Wordt vervolgd........
Dus het valt mee, de distributie is in orde.
Maar ik laat nu meteen alles vervangen Alle snaren, incl distributie.
Ook een nieuwe waterpomp uiteraard.
Jaarlijkse beurt wordt uitgevoerd.
Remvloeistof vervangen (al ruim 2 jaar terug)
Remblokken rondom vernieuwen (zaten ook op de grens).
Dan ook meteen maar de APK erbij in. (3 maanden vervroegd)
Nog wat kleinspul etc.
Wordt een aardige rekening, alles bij elkaar.
Maar heb er zelf voor gekozen, en dan heb je ook wat.
Wordt vervolgd........
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
Re: Gestrand door waterpomp
Een 1.9td heeft het grote voordeel in dit geval dat de waterpomp niet op de distributieriem zit, helaas is dat bij de 2.5 tdi niet zo, als daar dit gebeurd dan is het een dode motor.GerJol 716 schreef:Ik was al eens bij de garage geweest om koelvloeistof bij te vullen.
Vermoedelijk lekkage van de waterpomp, de monteur zij ook hem al wat te horen. Ik zeg nog zo, binnenkort gaat mijn bus toch voor een beurt, en distributie moet ook vervangen worden.
Afijn vandaag uit mijn werk een vreemd gerammel in het vooronder piepen uit het dashboard lampjes accu, water, olie allemaal tegelijk aan.
Direct koppeling ingetrapt en motor uitgegooid en uitrollen.
Blijkt dus de multiriem erafgelopen te zijn door een gammele waterpomp.
De riem was vastgedraaid tussen de poelies, helemaal aan flenters.
ANWB gebeld, binnen 20 minuten ter plaatse, transport geregeld naar Theo Rood
Ik had morgen eigenlijk al in de planning om de afspraak bij de garage te maken, nu is de bus me toch voor.
Hoor het nog van de garage wat de schade allemaal is, de berger zei al dat het mee zal vallen daar het een 1.9 TD is, en de distributie dan waarschijnlijk hierdoor niet kapot is.
Afwachten maar wat ze morgen zeggen.
Gerard
Op de 1.9 TD heb ik dit ook al ooit gehad.
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Anders verkoop je toch gewoon de boot?
Groeten
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
heb dit ook gehad op mijn 2.5tdi had mazzel niks kapot gegaan
wel alles moeten vervangen 1000 euro was ik kwijt
wel alles moeten vervangen 1000 euro was ik kwijt
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Dirk, het onderhoud moet toch doorgaan, en dit keer stond zowiezo de distributie op programma.
Waterpomp zat er aan te komen, dat blijk nu wel.
Remblokken ook, veiligheid voorop, dus ik hield er al rekening mee dat alles tezamen niet goedkoop is.
Maar maandag en dinsdag hebben ze bij de garage tijd ingeruimd om hem te fiksen.
Gerard
Waterpomp zat er aan te komen, dat blijk nu wel.
Remblokken ook, veiligheid voorop, dus ik hield er al rekening mee dat alles tezamen niet goedkoop is.
Maar maandag en dinsdag hebben ze bij de garage tijd ingeruimd om hem te fiksen.
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan