Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Body schade

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jon Tarry
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:58
Contacteer:

Body schade

Bericht door Jon Tarry »

Hi allemaal,

Daar was ik, helemaal in mijn noppies met mijn nieuwe (nou, voor mij dan, gekocht 2e hands in maart) T4 bussie (California)...en helaas is het op een drama uitgelopen.

Afgelopen juni er mee op vakantie geweest met caravan er achter. Onwijs leuke 3 weken achter de rug en op de snelweg onderweg naar NL...BANG!! De pleuris brak uit. In een fractie van een seconde rechts van de snelweg af en de rechter vangrail geraakt. Caravan schaarde en raakte de bus links achter. Echt een ravage. Oorzaak: we waren aangereden door een oud franse mafketel. Uitkomst: bus technisch gezien prima (we reden nog 600km er mee naar huis), maar vanwege bodywork schade financieel afgeschreven.

Fotos:
http://www.beehiveict.nl/jon/camper_1.jpg
http://www.beehiveict.nl/jon/camper_2.jpg
http://www.beehiveict.nl/jon/camper_3.jpg
http://www.beehiveict.nl/jon/camper_4.jpg

Fast-forward 3 maanden en we zijn geen stap verder. Zowel politie als verzekeringsmaatschappijen (beperkt casco verzekerd helaas) zijn er niet om ons te helpen. We gaan de boel zelf oplossen, dus.

We hebben niet zoveel geld/tijd en puur financieel gezien heeft het weinig zin om veel geld in de camper te pompen. Ik wil het heel graag repareren want het is echt een fantastisch ding. Net voor de vak. een volledig check-over gehad met grote beurt, nieuwe remmen, chemisch gereinigd, enz.

Ik heb begrepen dat de 2 panelen linksachter sowieso al 1.500 euro kosten voor dat je begint. Spatbord rechts voor moet ook vervangen worden. Voor de rest is het uitdeuken, spuiten, enz. Ik kan op zich een deelreparatie ook laten uitvoeren (ik gebruik hem hoofdzakelijk voor de autosport) maar zoals het er nu voor staat kan ik er niet mee de weg op.

Nu de vraag: weet iemand wat wij hieraan kunnen doen? Ik zal mazzel hebben als ik 3k bij elkaar kan rapen voor de reparaties, dat wordt nogal krap. Misschien weet iemand waar ik goedkope (bv. goede 2e hands) panelen kan halen. Misschien weet iemand waar ik eve. de boel kan laten repareren voor weinig. Misschien heeft iemand een slim idee om mij op weg te helpen. Ik ben benieuwd!!

Het wordt anders verkopen als winterproject voor iemand. Dat zou echt zonde zijn, het is echt een top ding en ik ben er inmiddels erg aan gehecht! (ja, toch :driveT4 !!!)

Alvast dank voor de reacties.

Jon.
Jon.
“You might even gain that deepest of all satisfactions: knowing that your short time
here on this earth has been well spent, and that it mattered.” Jim Collins
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Body schade

Bericht door GerJol 716 »

Misschien dat Pascal nog plaatwerk voor je heeft, dit houdt ie waarschijnlijk over nadat alle onderdelen zijn verkocht.
Staat ook plaatwerk (carrosserie) tussen.

Zie deze topic uit T4 Te Koop/Gevraagd ---->Onderdelen T4 te koop

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Atje
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 mei 2007, 17:10

Re: Body schade

Bericht door Atje »

je hebt :mail


ik hoop dat je er wat aan hebt :werkaanT4

grtz At
Veel wat niet op kan, weinig wat niet gedeeld kan worden
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Body schade

Bericht door Pascal-141 »

GerJol 716 schreef:Misschien dat Pascal nog plaatwerk voor je heeft, dit houdt ie waarschijnlijk over nadat alle onderdelen zijn verkocht.
Staat ook plaatwerk (carrosserie) tussen.

Zie deze topic uit T4 Te Koop/Gevraagd ---->Onderdelen T4 te koop

Gerard
@ Jon Tarry : ik heb een bijna volledige T4 staan waar je plaatwerk kan van gebruiken.

Als ik de foto's van jouw T4 zo bekijk , vind ik dat de schade best meevalt , er word veel ergere ongevalschade gerepareerd hoor .
Als je wil kan je het nodige plaatwerk uit die T4 van mij halen. Contacteer me maar bij interesse.
Spatbord vooraan, knipperlicht , koplamp , achterbumper heb ik ook liggen.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Body schade

Bericht door Roger B. (11)61 »

links voor, zeg maar onder de accubak.brandstoffilter zit een balk tegen het binnenscherm aan de onderkant waar het uiteinde van de voorste dwarsbalk tegenaan gebout zit. deze balk loopt vanaf de chassisbalk schuin naar buiten richting de voorkant.

Is dat balkje bij de korte neus anders? zoniet, is die balk bij die van jou nog goed Pascal?

zag namelijk dat er bij de ijne vooraan toch nogal wat gaten ingevallen zijn. :ie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Body schade

Bericht door Pascal-141 »

Roger B. schreef:links voor, zeg maar onder de accubak.brandstoffilter zit een balk tegen het binnenscherm aan de onderkant waar het uiteinde van de voorste dwarsbalk tegenaan gebout zit. deze balk loopt vanaf de chassisbalk schuin naar buiten richting de voorkant.

Is dat balkje bij de korte neus anders? zoniet, is die balk bij die van jou nog goed Pascal?

zag namelijk dat er bij de ijne vooraan toch nogal wat gaten ingevallen zijn. :ie
Ik zal het eens controleren of die nog roestvrij is ,Roger . Ik laat je nog wat weten .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Jon Tarry
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:58
Contacteer:

Re: Body schade

Bericht door Jon Tarry »

Dank, allemaal...ik contact Pascal en Atje even off-line.

Hopelijk krijgt dit verhaal een positief staartje..!
Jon.
“You might even gain that deepest of all satisfactions: knowing that your short time
here on this earth has been well spent, and that it mattered.” Jim Collins
Plaats reactie