Ik heb weer wat aan men t4 ( 1.9 td '96 162.000 km). Als mijn t4 stationair draait hoor je de turbo meefluiten, vandaag eens aan het kijken geweest en ik zag dat het regelstangetje muurvast zit, moet dit normaal niet bewegen? of is er een andere oorzaak?
In principe draait een turbo ook bij stationair toerental, dus iets van fluitgeluid kun je dan ook horen.
Hoe is het uitlaatgeluid verder? als je de uitlaat los neemt hoor je de turbo ook bij stationair al goed namelijk.
Het regelstangetje kun je doorgaans niet echt makkelijk bewegen, zit een flinke veer achter en bij stationair levert de turbo niet genoeg druk om de wastegate open te moeten zetten, dus dat zal het probleem niet zijn denk ik.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
turbo draait bij stationair ook netjes rond doet hij dat niet dan is er wat aan de hand
en zal hij snel stuk gaan vanwege de smeering
en bij stationaire motor is de wastgate gesloten om een zo snel mogelijk te kunnen spoelen als de toeren op lopen bij een vnt turbo werkt het net iets anders
dus gewoon van de fluit genieten
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Als je je interieur filter eruit haalt, of als die los zit!! heb je in de auto veel meer turbo fluit.
als hij buiten de auto ineens meer geluid maakt als voorheen, wordt het tijd hem eens te laten inspecteren.
kan wijzen om een minder goed dicht inlaattraject.
leg eens een spanring rond de aansluiting van de inlaat aan de turbo en waarschijnlijk is het geluid weg. (kan ook ergens anders zijn, maar dit komt veel voor)
Roger B. schreef:die buis zat bij mijn oude ook heel los om de turbo, weet niet of dat verschil zal maken, maar als ik er aan kom zal ik er een klem om doen
maakte bij mij een heel duidelijk verschil in fluiten. is ook logisch, luchtdoorgang=> geluidsdoorgang.
het leek eerst wel of de turbo niet meer werkte
Mijn turbo maakt ook geen overdreven geluid, begint bij 2000rpm tot ongever 2300rpm daarna hoor ik het niet meer. Hiervoor geef ik geen volgas.
Bij mijn schoonvader hoo rje hem de hele tijd, lijkt me op een gegeven moment irritant.
Ik heb weer wat aan men t4 ( 1.9 td '96 162.000 km). Als mijn t4 stationair draait hoor je de turbo meefluiten, vandaag eens aan het kijken geweest en ik zag dat het regelstangetje muurvast zit, moet dit normaal niet bewegen? of is er een andere oorzaak?
Groeten,
Bert
Haal de inlaat slang eens los tussen lucht filter en turbo. En voel eens of je speling heb op je turbo asje. Mijn oude begoen ook erg te fluiten, deze had speling en paar duizend km er na draaide die stuk. Nu een nieuwe er op ook deze hoor je mee fluiten maar heel anders dan de oude (zuivere hoge fluit) wat mede komt vanwege de open uitlaat vanaf de turbo. zekers bij optrekken is die nu duidelijk aanwezig. Laat er eens een turbo vakman naar kijken.
Sruk ge draaide turbo kan hoge schade kosten veroorzaken
sinds ik mijn t4 heb voorzien van intercoolert fluit hij er op los
heb diverse malen weer de buis terug gezet en fluit is weer normaal
met vagcom gekeken druk met ic wordt gewoon gehaald en zonder ook
alleen een ic heeft wel luchtweerstand dat kun je duidelijk zien tov zonder ic
vermoedelijk is er een lammel van de ic die het veroorzaakt
volgens johan vvt hoef ik me er geen zorgen over te maken
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Sinds een week hoor ik de turbo echt fluiten bij stationair toerental, en het is vooral buiten de auto, vooral achteraan en op zij van de auto, en bij warme motor, bij koude motor hoor ik hem niet.
Vandaag heb ik bij warme motor eens op de regelstang geduwd en toen stopte het fluiten, vanzodra ik hem losliet was het er terug ( er zit inderdaad flink wat kracht achter )
Er zit een klein beetje speling op het asje maar het is niet echt veel.
mischien je demper die minder gaat dempen rij zelf zonder ene demper en zonder roetkat je hoort inderdaad stationair goed een fluitje mischien dat je uitlaat slechter word