Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

olie lampje

vragen over de T4
Plaats reactie
breadfan
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2009, 20:01

olie lampje

Bericht door breadfan »

hall o ik heb een t4 25 tdi uit 2003 en nu heb ik steeds dat mijn olie lampje gaat branden als ik laag in de toeren zit en hij doet dit niet constant
heeft net een grote beurt gehad bij 90000 en vorig jaar is de olie druk sensor vervangen en toen ging het goed nu brand hij weer
wie kan mij helpen

gr bert
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: olie lampje

Bericht door Roger B. (11)61 »

oliepeil goed?
stekker klemt goed op sensor? (van onderen iets aan de bijrijders kant van het midden zie je twee sensoren boven elkaar op het blok zitten, die met de blauwe draad is de lage toeren druksensor, die met de gele de sensor voor hogere druk bij toerentallen boven de 3000rpm.

bij 90.000 zou de oliepomp nog niet versleten mogen zijn(nog LANG niet)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
The Indian*701*
Berichten: 254
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:40

Re: olie lampje

Bericht door The Indian*701* »

Ik wilde dit net vragen ja idd.
Ik heb het lampje ook plots constant branden.
Het gaat niet uit.
Echter er zit genoeg olie in.
Die blauwe draad had ik idd gezien, die gele niet.
Bij die blauwe heb ik eens goed "gerammeld " en nog eens goed gekeken of tie goed vastzit.
Klopt het dat als ik deze los haal en dan op het blok houdt dat het lampje uitgaat?
Moet ik hem constant op het blok houden of is aanraking voldoende en moet het lampje uitgaan?
Dit zou dus betekenen dat de sensor kapot is?

gr.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: olie lampje

Bericht door Multivan Generation »

Je hebt olie druk sensoren en olie niveau/temperatuur sensoren.

In het carterbodem kan een sensor zitten,
die eenzelfde symptoom kan geven..

Met uitlezen kun je er meer van maken..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
The Indian*701*
Berichten: 254
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:40

Re: olie lampje

Bericht door The Indian*701* »

ow zo,

dus dat wordt de bus laten staan dit weekend?
Uitlezen kan ik niet dan moet ik maandag ff bellen idd.

Of kan ik er wel mee rijden mits er geneog olie inzit???? en er zit genoeg olie in.
breadfan
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2009, 20:01

Re: olie lampje

Bericht door breadfan »

ja de olie peil is goed en hij doet het bij de lage toerental als ik van de snelweg kom heb ik er het meest last van
heb wel een nieuwe sensor besteld die word er op gezet en ik zal ze door geven wat jij er van zegt

gr bert
Roger B. schreef:oliepeil goed?
stekker klemt goed op sensor? (van onderen iets aan de bijrijders kant van het midden zie je twee sensoren boven elkaar op het blok zitten, die met de blauwe draad is de lage toeren druksensor, die met de gele de sensor voor hogere druk bij toerentallen boven de 3000rpm.

bij 90.000 zou de oliepomp nog niet versleten mogen zijn(nog LANG niet)
The Indian*701*
Berichten: 254
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:40

Re: olie lampje

Bericht door The Indian*701* »

euh ik zie bij mij alleen een blauwe kabel zitten?
Ik heb een 1900 TD.

Deze losgehaald maar het lampje blijft knipperen.
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: olie lampje

Bericht door j.d.hukema »

Je hebt het over een 1900 TD . het olie lampje wordt gestuurd door de rood/zwarte draad op de dynamo. Daar zit ook je toerenteller op.Doet die het nog wel. Ik heb het probleem gehad dat mijn toerenteller steeds wegviel en het olie lampje dan ook ging branden plus de zoemer die af ging. Stekkerje er afgehaald en er zit een heel klein pennetje in de dynamo.Schoongemaakt een nieuw stekkertje bij de dealer gehaald en weg is het probleem.


Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
The Indian*701*
Berichten: 254
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:40

Re: olie lampje

Bericht door The Indian*701* »

j.d.hukema schreef:Je hebt het over een 1900 TD . het olie lampje wordt gestuurd door de rood/zwarte draad op de dynamo. Daar zit ook je toerenteller op.Doet die het nog wel. Ik heb het probleem gehad dat mijn toerenteller steeds wegviel en het olie lampje dan ook ging branden plus de zoemer die af ging. Stekkerje er afgehaald en er zit een heel klein pennetje in de dynamo.Schoongemaakt een nieuw stekkertje bij de dealer gehaald en weg is het probleem.

Ow nee, ik heb het over een blauwe kabel die recht aan de zijkant op het blok zit, die heb ik los gehaald.
Een toerenteller heb ik niet erop.

Tja daluk weer ff kijken dan.
Thxxx voor de tip.
Ik durf eigenlijk toch niet met de bus de rijden dan.
Ik wel nog de olie gecontroleerd en die is nog steeds prima.
Duas wel of niet rijden?


Dick :driveT4
Plaats reactie