Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuwe motoren nog te tunen?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

nieuwe motoren nog te tunen?

Bericht door mettesboy »

Hello,

Zien jullie nog graten of anders gezegd, verwachten jullie nog extra sap uit de 2.0 dan wat vw standaard biedt?

en ik hoor hier en daar dat de laatste rode letter met de 180pk nog niet ingevuld is? verwachten jullie dan echt nog iets zwaarder? kan hier trouwens niet volgen want er zijn nu toch ook 4 vermogens beschikbaar?

bij jd engineering zag ik ook een "softwarematige" oplossing om het koppel van de dsg van 360nm naar ergens in de 500 te brengen? hier kan ik ergens niet volgen. Wil dat dan zeggen dat die bijna 200nm afgekenpen wordt door vw in alle modellen? da's een veiligheidsmarge van 75% extra???

Zit eigenlijk te watertanden als ik 180pk 4motion dsg zie, maar als ik dan weer zie dat koppel minder is..... wat denken jullie?
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: nieuwe motoren nog te tunen?

Bericht door Donald4Motion »

Het koppel is 400Nm bij 1500toeren ofiets, is echt wel een hoop!

Ik dacht dat er een 210Pk uitvoering kwam omdat de A8 ook met een basismotor zou komen
een 2liter tdi 210pk, maarja eerst zien natuurlijk

Een dsg bak is zeker goed te tunen en kan ook erg veel koppel aan
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: nieuwe motoren nog te tunen?

Bericht door jos_br »

mettesboy schreef:
bij jd engineering zag ik ook een "softwarematige" oplossing om het koppel van de dsg van 360nm naar ergens in de 500 te brengen? hier kan ik ergens niet volgen. Wil dat dan zeggen dat die bijna 200nm afgekenpen wordt door vw in alle modellen? da's een veiligheidsmarge van 75% extra???
DSG is inderdaad softwarematig behoorlijk geknepen, 500nm is op de huidige DSG mechanisch wel mogelijk. Wanneer je verder wilt moeten de koppelingsplaten zelf aangepast worden.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
daanser
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 feb 2008, 16:48

Re: nieuwe motoren nog te tunen?

Bericht door daanser »

Dag mensen

Ik was laatst bij de dealer in sneek voor de vervanging van mijn spruitstuk. Even een praatje met een medewerker over de t5 gp.
Die wist mij te vertellen dat er nog krachtiger motoren aan komen. De 180 pk is even een uitprobeersel(?????) om te kijken hoe die zich houdt. Hij noemde een vermogen van 225 pk uit het 2 liter blok. Ik ben benieuwd, lijkt mij heel veel voor een 2 ltr blok.

Groet Mark
Plaats reactie