Hello,
Zien jullie nog graten of anders gezegd, verwachten jullie nog extra sap uit de 2.0 dan wat vw standaard biedt?
en ik hoor hier en daar dat de laatste rode letter met de 180pk nog niet ingevuld is? verwachten jullie dan echt nog iets zwaarder? kan hier trouwens niet volgen want er zijn nu toch ook 4 vermogens beschikbaar?
bij jd engineering zag ik ook een "softwarematige" oplossing om het koppel van de dsg van 360nm naar ergens in de 500 te brengen? hier kan ik ergens niet volgen. Wil dat dan zeggen dat die bijna 200nm afgekenpen wordt door vw in alle modellen? da's een veiligheidsmarge van 75% extra???
Zit eigenlijk te watertanden als ik 180pk 4motion dsg zie, maar als ik dan weer zie dat koppel minder is..... wat denken jullie?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
nieuwe motoren nog te tunen?
nieuwe motoren nog te tunen?
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: nieuwe motoren nog te tunen?
Het koppel is 400Nm bij 1500toeren ofiets, is echt wel een hoop!
Ik dacht dat er een 210Pk uitvoering kwam omdat de A8 ook met een basismotor zou komen
een 2liter tdi 210pk, maarja eerst zien natuurlijk
Een dsg bak is zeker goed te tunen en kan ook erg veel koppel aan
Ik dacht dat er een 210Pk uitvoering kwam omdat de A8 ook met een basismotor zou komen
een 2liter tdi 210pk, maarja eerst zien natuurlijk
Een dsg bak is zeker goed te tunen en kan ook erg veel koppel aan
Re: nieuwe motoren nog te tunen?
DSG is inderdaad softwarematig behoorlijk geknepen, 500nm is op de huidige DSG mechanisch wel mogelijk. Wanneer je verder wilt moeten de koppelingsplaten zelf aangepast worden.mettesboy schreef:
bij jd engineering zag ik ook een "softwarematige" oplossing om het koppel van de dsg van 360nm naar ergens in de 500 te brengen? hier kan ik ergens niet volgen. Wil dat dan zeggen dat die bijna 200nm afgekenpen wordt door vw in alle modellen? da's een veiligheidsmarge van 75% extra???
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: nieuwe motoren nog te tunen?
Dag mensen
Ik was laatst bij de dealer in sneek voor de vervanging van mijn spruitstuk. Even een praatje met een medewerker over de t5 gp.
Die wist mij te vertellen dat er nog krachtiger motoren aan komen. De 180 pk is even een uitprobeersel(?????) om te kijken hoe die zich houdt. Hij noemde een vermogen van 225 pk uit het 2 liter blok. Ik ben benieuwd, lijkt mij heel veel voor een 2 ltr blok.
Groet Mark
Ik was laatst bij de dealer in sneek voor de vervanging van mijn spruitstuk. Even een praatje met een medewerker over de t5 gp.
Die wist mij te vertellen dat er nog krachtiger motoren aan komen. De 180 pk is even een uitprobeersel(?????) om te kijken hoe die zich houdt. Hij noemde een vermogen van 225 pk uit het 2 liter blok. Ik ben benieuwd, lijkt mij heel veel voor een 2 ltr blok.
Groet Mark