Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koplamp & lichtbeeld --> Geen APK

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Koplamp & lichtbeeld --> Geen APK

Bericht door PJJ-65535 »

Beste WJWérs,

Vorig jaar bij Artaparts een koplamp (rechts) besteld, geen originele Hella, maar een imitatie.
Deze koplamp levert nu op het apparaat van de garage een "wazig" lichtbeeld op, met
name in het schuine, oplopende deel aan de rechterzijde.

Garagist: "Hiermee komt u dus niet door de APK" (25/1 a.s.)

Dit ligt niet aan de lamp zelf, (is uitgewisseld met een philps bulb) maar echt aan de armatuur / reflector.

2 vragen:
- Is dit een bekend probleem, heeft iemand dit eerder gehad ?
- Zou je hier normaliter garantie op kunnen verwachten ?

Ik zoek dus nog voor het weekend (22-1)een goede R-koplamp voor een t4-2002 rechte neuz. :werkaanT4

Grtz & Thx,

Pieter.
Life's no monkey business.........
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Koplamp & lichtbeeld --> Geen APK

Bericht door Roger B. (11)61 »

Tja....

volgens mij zou er een jaar garantie op de lamp moeten zitten, en daar valt ook onder dat ie een wettelijk voorgeschreven lichtbeeld moet geven.

alleen nog even de vraag wat dat verstoorde lichtbeeld veroorzaakt....

-fabrikage fout ? --> garantie
-vervuiling van de reflector? dan moet je weer aan kunnen tonen dat dat niet aan jou en de montage gelegen heeft... en dat is weer lastig (zou damp van een gebruikt lampje kunnen zijn die neergeslagen is op de reflector...)

In elk geval eens even bij de verkoper van die lamp aankloppen met je probleem.... nee heb je, een nieuwe lamp kun je krijgen :knipoog
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
gait
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 jan 2009, 19:26

Re: Koplamp & lichtbeeld --> Geen APK

Bericht door gait »

komt wel vaker voor met goedkope immi. De duurdere immi heeft daar geen last van. ligt misschien aan materiaal wat op reflector zit, of aan vorm van reflector zelf.Met valeo o.i.d. nog nooit meegemaakt.Garantie zou ik trouwens zeker proberen, product voldoet niet aan de eisen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33905
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Koplamp & lichtbeeld --> Geen APK

Bericht door Multivan Generation »

@ Pieter,
misschien heeft Pascal er nog eentje liggen,
neem even contact met hem op.

Zo ja, dan rij ik wel wel voor je om,
ik moet daar toch nog langs :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Koplamp & lichtbeeld --> Geen APK

Bericht door matje86 »

of ff tuffe
http://link.marktplaats.nl/285456881" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
fred1173
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: krabbendijke

Re: Koplamp & lichtbeeld --> Geen APK

Bericht door fred1173 »

ik heb ook nog een orginele set liggen voor een rechte neus
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: Koplamp & lichtbeeld --> Geen APK

Bericht door PJJ-65535 »

Beste WJWérs,

Dankzij Fred geholpen, met grote dank !! Een verbazingwekkende "deal" op station Krabbendieke, sommige treinreizigers dachten dat er een dopedeal gemaakt werd toen ik uit de trein sprong, een doos goederen in ontvangs nam en de tegenpartij een geldbedrag in de hand duwde (nou ja, het was ech niet vee, een waar vriendenprijsie) waarna ik weer direct in de trein terug sprong (< 30 sec). Binnen maar uitgelegd dat het gewoon koplampen voor een VW-bus waren

Inmiddels liggen de lampen thuis en gaan ze er morgen in. :werkaanT4
Op naar de keuring.

Pieter.

PS
Artaparts heeft nog wel iets ge-mailed over "uit de garantie meneer..." en "voor een klein bedrag leveren wij een andere".
Ze zijn dar nog niet op de hoogte van de europeese regelgeveing omtrent een verplicht 2 jaar garantie op geleverde goederen.

:driveT4
Life's no monkey business.........
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Koplamp & lichtbeeld --> Geen APK

Bericht door Roger B. (11)61 »

2 jaar?? volgens mij is dat echt niet voor alle goederen zo hoor
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Koplamp & lichtbeeld --> Geen APK

Bericht door sgsdebruijn »

het gaat er wat garantie betreft volgens mij steeds meer om wat de verwachte levensduur mag zijn, 1 jaar is volgens mij aardig achterhaald.
Wat anders wel netjes zou zijn is tegen een gereduceerd bedrag een vervangend product aan te bieden.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33905
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Koplamp & lichtbeeld --> Geen APK

Bericht door Multivan Generation »

PJJ-65535 schreef:Beste WJWérs,

Dankzij Fred geholpen, met grote dank !! Een verbazingwekkende "deal" op station Krabbendieke, sommige treinreizigers dachten dat er een dopedeal gemaakt werd toen ik uit de trein sprong, een doos goederen in ontvangs nam en de tegenpartij een geldbedrag in de hand duwde (nou ja, het was ech niet vee, een waar vriendenprijsie) waarna ik weer direct in de trein terug sprong (< 30 sec). Binnen maar uitgelegd dat het gewoon koplampen voor een VW-bus waren
Ik kan het me voorstellen dat er wat mensen zijn die vreemd opkeken.
Een keurig geknipt en geschoren zakenman, in pak en waarschijnlijk met attachékoffer die ineens een pakje aanpakt van een onguur type op een donker station ergens in Zeeland. :knipoog :lach
Dat type krijgt betaald en neemt meteen de benen; door meteen achter het station in de bosjes en dus het donker te verdwijnen..
Ik zie de vragende blikken in de trein al voor me.. :bifun :bifun :bifun
Normaal gebeurt er hier nooit iets... Die ripdeal op het station van vorige week om dezelfde tijd even niet meegerekend..


De buurt heeft het soms ook wel eens over witte bussen die hier op het pleintje staan, en of ik daar wat vanaf weet..
Laatst lag er iemand onder zijn fout geparkeerde witte auto te :werkaanT4 ..


Laat ik nou beide snuiters kennen :bifun :bifun :bifun :bifun

Mooi dat het gelukt is :yes :yes :yes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
fred1173
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: krabbendijke

Re: Koplamp & lichtbeeld --> Geen APK

Bericht door fred1173 »

ja peter ik moet mijn hobby ergens van betalen :bifun
maar ik heb vandaag wel bezoek gehad :politie ????
Plaats reactie