kan het zijn dat na het vervangen vd distributieriem ,spanrol,waterpomp mijn verbruik omhoog is en mijn topsnelheid naar beneden????
verbruik was +- 9-10 liter en nu 10.5-11.5
en topsnelheid van 180 naar 160
is een 2.5tdi 2003 102pk automaat
merci wost 883
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
verbuik omhoog -topsnelheid omlaag na distributieriem
- Wim T4 935
In theorie zou dat niet moeten kunnen. In de praktijk denk ik dat er iets niet helemaal goed is gegaan en dan denk ik aan b.v. de brandstofpomp staat niet op tijd of de lmm is niet goed aangesloten. Is de bus wel aan de computer gehangen om eea na te zien danwel juist af te stellen.
In mijn vorige bus had ik juist het tegenovergestelde, die liep zuiniger en mooier als ooit daarvoor. Bij mijn huidige bus is 2 weken terug eea uitgevoerd en buiten dat hij nu regelmatiger stationair loopt heb ik nog geen verschillen met daarvoor kunnen constateren.
Wellicht moet je even terug naar de garage. In iieder geval veel succes toegewenst.
Wim
In mijn vorige bus had ik juist het tegenovergestelde, die liep zuiniger en mooier als ooit daarvoor. Bij mijn huidige bus is 2 weken terug eea uitgevoerd en buiten dat hij nu regelmatiger stationair loopt heb ik nog geen verschillen met daarvoor kunnen constateren.
Wellicht moet je even terug naar de garage. In iieder geval veel succes toegewenst.
Wim
- black caravelle
minder vermogen ,hoger verbruik
hallo wost 883
Als je distributieriem is vervangen is het bijna altijd het geval dat de pomptiming niet meer klopt.
Dit komt doordat de nieuwe riem een andere rek heeft als de oude .
het inspuitmoment is iets veranderd waardoor je minder vermogen hebt en een hoger verbruik.
dit moet je even laten controleren.
voor verder info gebruik de zoekfunctie eens met trefwoorden distributie,pomptiming,inspuitmoment enz., hier is al het een en ander over geschreven.
en anders zitten er nog wel een paar techneuten op dit forum die je meer kunnen vertellen.
Ik ben binnekort ook aan de beurt voor een nieuwe distributieriem !!
Als je distributieriem is vervangen is het bijna altijd het geval dat de pomptiming niet meer klopt.
Dit komt doordat de nieuwe riem een andere rek heeft als de oude .
het inspuitmoment is iets veranderd waardoor je minder vermogen hebt en een hoger verbruik.
dit moet je even laten controleren.
voor verder info gebruik de zoekfunctie eens met trefwoorden distributie,pomptiming,inspuitmoment enz., hier is al het een en ander over geschreven.
en anders zitten er nog wel een paar techneuten op dit forum die je meer kunnen vertellen.
Ik ben binnekort ook aan de beurt voor een nieuwe distributieriem !!
groetjes black caravelle 111kW