Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
uitval van motor onder het rijden
uitval van motor onder het rijden
hoi
vraagje weet iemand misschien wat er aan de hand is mijn auto t4 1996
houd er soms accuut mee op onder het rijden is al verschillende keren in de garage geweest maar kunnen niets vinden . het lijkt of de brandstofpomp geen brandstof krijgt heeft iemand een tip
vraagje weet iemand misschien wat er aan de hand is mijn auto t4 1996
houd er soms accuut mee op onder het rijden is al verschillende keren in de garage geweest maar kunnen niets vinden . het lijkt of de brandstofpomp geen brandstof krijgt heeft iemand een tip
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
- tinmar 599
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 21:10
- Locatie: veendam
- black caravelle
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
- Locatie: limburg
hoi Loek,
bij mijn vorige bus 1,9Td bj 96 heb ik dit ook gehad, spontaan uit tijdens rijden op duitse snelweg met geen vluchtstrook.
tijdens uitrollen kon ik gewoon weer starten en rijden maar en tientallen kilometers verder weer hetzelfde !!
oorzaak bleek achteraf een te zware sleutelbos ,door het trilen werd de sleutel langzaam maar zeker teruggedraaid
misschien ook jouw probleem ??
bij mijn vorige bus 1,9Td bj 96 heb ik dit ook gehad, spontaan uit tijdens rijden op duitse snelweg met geen vluchtstrook.
tijdens uitrollen kon ik gewoon weer starten en rijden maar en tientallen kilometers verder weer hetzelfde !!
oorzaak bleek achteraf een te zware sleutelbos ,door het trilen werd de sleutel langzaam maar zeker teruggedraaid
misschien ook jouw probleem ??
groetjes black caravelle 111kW
- Multivan Generation
- Berichten: 34218
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
hoi
ik heb een diesel 1.9 td bwj 1996
zojuist heeft de garage weer gebeld en ze kunnen het niet vinden auto loopt weer normaal , ik ga vanavond het alarm er uitgooien deze staat ook in verbinding met de brandstofpomp hij gaat eruit misschien is het dan opgelost ikweet het niet laat het nog wel weten bedankt voor de reacties ,zo kun je toch zien dat er mensen zijn die toch iemand willen helpen vriendelijk bedankt
groetjes loek
ik heb een diesel 1.9 td bwj 1996
zojuist heeft de garage weer gebeld en ze kunnen het niet vinden auto loopt weer normaal , ik ga vanavond het alarm er uitgooien deze staat ook in verbinding met de brandstofpomp hij gaat eruit misschien is het dan opgelost ikweet het niet laat het nog wel weten bedankt voor de reacties ,zo kun je toch zien dat er mensen zijn die toch iemand willen helpen vriendelijk bedankt
groetjes loek
- guust-flater
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:47
- Locatie: spijkenisse
Hoi Loek,
Ik heb hetzelfde probleem met mijn bus een 2.5tdi van 2000.
Heb ook al van alles uitgezocht maar tot nu toe kan ik ook niets vinden. Bij mij is het niet het relais 109. Gaat er bij jou 1 of meerdere lampjes branden op het dashboard? Dan zou het een electrische storing kunnen zijn.
Bij mij gaan er helemaal geen lampjes branden.
Mocht ik het uiteindelijk vinden dan zal ik het op het forum melden, blijkbaar zijn er meer mensen met dit probleem.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn bus een 2.5tdi van 2000.
Heb ook al van alles uitgezocht maar tot nu toe kan ik ook niets vinden. Bij mij is het niet het relais 109. Gaat er bij jou 1 of meerdere lampjes branden op het dashboard? Dan zou het een electrische storing kunnen zijn.
Bij mij gaan er helemaal geen lampjes branden.
Mocht ik het uiteindelijk vinden dan zal ik het op het forum melden, blijkbaar zijn er meer mensen met dit probleem.
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Hallo,
ik ken het probleem met mijn 1.9TD uit 2000, maar dan alleen na een lange flauwe bocht naar rechts ( bv. fly-overs). Zeer waarschijnlijk is de dieseltoevoer uit de tank dan even droog komen te staan, ook al is de tank nog één derde vol.
Iig had ik het probleem ook met mijn motor, een BMW 1100, met injectie, en dan was het nog wat lulliger wanneer het geheel sputtert en uitvalt.
Of dit misschien ook jullie probleem is ???
Groeten, Karel
ik ken het probleem met mijn 1.9TD uit 2000, maar dan alleen na een lange flauwe bocht naar rechts ( bv. fly-overs). Zeer waarschijnlijk is de dieseltoevoer uit de tank dan even droog komen te staan, ook al is de tank nog één derde vol.
Iig had ik het probleem ook met mijn motor, een BMW 1100, met injectie, en dan was het nog wat lulliger wanneer het geheel sputtert en uitvalt.
Of dit misschien ook jullie probleem is ???
Groeten, Karel
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 mar 2007, 19:53
ff meedenken.
Volgens mij zit er bij de prandstofpomp een electriesche afsluiter die alleen open staat als je contact aanstaat. Wanneer je contact uitstaat zal de brandstof toevoer zijn afgesloten worden en de motor uit zijn. Nu is de kans groot dat er een andere oorzaak is van spanning verlies op de brandstof afsluiter. Dit zou zoals reeds vermeld in het blokje onder het contactslot kunnen liggen. Soms kom je dan het probleem tegen dat de motor wel start maar direkt na het loslaten van de sleutel weer uitgaat. Of dat je alleen kunt starten als je de sleutel bij het omdraaien ook indrukt (zoals bij de mijne). Tussen het blokje onder het contactslot en de afsluiter zou ook een stekkertje niet altijd helemaal lekker contact kunnen maken. Ik denk maar ff hardop mee. Greetz Bokkie.