Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Snelheidssignaal T4 1.9 TD 12-1994

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
digikorrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:53
Locatie: Almere

Snelheidssignaal T4 1.9 TD 12-1994

Bericht door digikorrie »

Hoi allemaal,

Wie kan mij vertellen waar het snelheidssignaal zit op deze auto.
Even zoeken met de zoek functie op dit forum zegt dat hij op pin 1 zou moeten zitten van de iso stekker en dat zou een blau/witte draad moeten zijn.
Dat heb ik dus ook, maar ik krijg geen signaal op mijn navigatie de Becker Traffic Pro.

De Becker is niet stuk, dus dat is het niet. Want in een van mijn andere auto's werkt hij wel gewoon.

Maar heeft deze auto uberhaupt daar wel een snelheidsignaal op de iso stekker of is dit pas vanaf 1995 ???

Wie weet de oplossing.

Alvast bedankt voor de vele reacties.

Korrie
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Snelheidssignaal T4 1.9 TD 12-1994

Bericht door rick_k »

Waarschijnlijk heb jij nog gewoon een kabel voor de snelheids aanduiding en geen elektronisch signaal.

mvg Rick
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Snelheidssignaal T4 1.9 TD 12-1994

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik weet het bijna zeker....

in dat geval moet je de tellerunit aanpassen met een pulsgever dan heb je wel een elektische snelheidspuls.

zoeken op het forum, of op T4 WIKI (http://www.t4-wiki.de" onclick="window.open(this.href);return false;) moet dat wel te vinden zijn

zoekterm op het forum denk ik aan pulsgever en snelheidspuls of snelheidssignaal of kilometerteller en kabel ofzo
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
digikorrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:53
Locatie: Almere

Re: Snelheidssignaal T4 1.9 TD 12-1994

Bericht door digikorrie »

Hoi,

Als het zo is dat ik allemaal moeilijk, moeilijk, moet gaan doen dan wordt het tijd om de bus te verkopen. :bifun
Nee hoor dat doe ik niet, maar dan gaat de Becker gewoon eruit en in de verkoop, en een standaard radio erin met dan maar een Tom Tom op het raam.

Ik ga niet allemaal weer dure dingen kopen en dan nog afwachten of het goed werkt. Dat geld geef ik dan maar uit aan de Tom Tom.

In elk geval bedankt voor de reactie.


Korrie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Snelheidssignaal T4 1.9 TD 12-1994

Bericht door Roger B. (11)61 »

geloof dat de kosten wel mee vallen, zeker als je een teller op de sloop kunt vinden met zo.n ding erop, maar je mot er wel wat voor doen.

persoonlijk zou ik er voor een becker niet aan beginnen, niet mijn favo navi (begint al bij die radio's zonder kaart, vind ik niet prettig, wil kaart in beeld zien.)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
digikorrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:53
Locatie: Almere

Re: Snelheidssignaal T4 1.9 TD 12-1994

Bericht door digikorrie »

Hoi,

Ik heb ook nog een complete Pioneer met een touchscreen scherm, maar dat scherm moet je dan elke keer los halen.
Dat is lastig. Dus moet dat maar in de verkoop. De Becker ziet eruit als een gewone radio en brengt je er ook.

Ik heb net even op wiki gekeken en de onderdeelnummers opgeschreven, morgen even kijken wat de kosten zijn voor de hall pulsgever.
En anders net wat ik al vertelde gaat de Becker ook in de verkoop.

Becker in de verkoop, Pioneer in de verkoop, moet ik toch wel een leuke Tom Tom voor kunnen kopen.

Het is mij te veel werk om er 2din in te plaatsen.
Ik heb in mijn Mercedes ML en CLK ook 2din van Pioneer zitten de HD3BT en ben er super tevreden over, maar voor een werkbus vind ik dit net even te veel werk om te plaatsen.

Maar ik ben blij met jullie reacties en oplossingen volgens mij is de hallgever nog wel te doen met de kosten.


Korrie
Gebruikersavatar
digikorrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:53
Locatie: Almere

Re: Snelheidssignaal T4 1.9 TD 12-1994

Bericht door digikorrie »

Hoi,

Even een update ik ben bij de dealer geweest een een Hallgever kost daar €80,- dit weliswaar zonder de korting maar toch.
Inmiddels heb ik de Becker maar verwijderd en de Tom Tom er voor in de plaats.

Er hebben zich in mijn werkzaamhden veranderingen voorgedaan zodat de bus nu ook te koop staat. Kijk maar op dit forum.
Inruil van een kleine grijskenteken auto is mogelijk maar kijk maar op T4 en of onderdelen te koop aangeboden/gevraagd.

In elk geval nogmaals bedankt voor de reacties.

Korrie
Plaats reactie