Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

snelheidsensor

vragen over de T4
Plaats reactie
john kats
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:20

snelheidsensor

Bericht door john kats »

waarom gaat steeds mijn snelheidssensor kapot?
ze gaan een paar maand mee en dan gaan ze defekt
ik heb een 96 2.5 tdi t4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: snelheidsensor

Bericht door Roger B. (11)61 »

adviesje van mij en ik denk namens de andere WJW-ers, en zeker namens de andere WJW-ers die je advies gaven.....

reageer ook eens in je andere topics op de adviezen die je kreeg en of je probleem ermee opgelost werd....

Snelheidssensor.

Ik neem aan dat je de sensor op de bak bedoelt?

gaat ie mechanisch of electrisch stuk, en GAAT ie wel stuk?

ik heb een TDI uit 96 met 400.000 op de teller en die werkt nog steeds, dus het moet veel langer mee kunnen

lijkt me dat je bij de eerste die na een of enkele maanden stuk gaat stopt met vervangen, en niet weer een nieuwe erin zet toch? dan ga je toch eerst zoeken waar het mis gaat lijkt me

Ik ga er even van uit dat het electrisch mis gaat, een kortsluiting, een te hoge belasting, een spanning op de uitgang....kortom iets in de kabelboom of aangesloten apparatuur (tellerunit, (misschien de motorcomputer??) radio? iets anders (navi, voertuigvolgsysteem enz))zorgt er voor dat je sensor het te zwaar te verduren krijgt.

Moeilijk om daar achter te komen, maar zeker een boel werk met meten en proberen... Ik neem aan dat de sensoren niet goedkoop zijn, dus om nu op de gok telkens te proberen of je het probleem gevonden hebt......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie