Iemand hier ervaring mee?
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Cold Air Intake?
Cold Air Intake?
2.5tdi ACV 2000
Op zoek naar een 2e...
Op zoek naar een 2e...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Cold Air Intake?
als ik op die link klik krijg ik allemaal advertenties, maar voor de transporter alleen een dakdrager, spoiler en t5 grille.....
en wat wil je met een "cold air intake" bereiken op een TDI? die zuigt zijn lucht al buiten de motorruimte aan (rooster op rechter voorspatbord)
en wat wil je met een "cold air intake" bereiken op een TDI? die zuigt zijn lucht al buiten de motorruimte aan (rooster op rechter voorspatbord)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Cold Air Intake?
2.5tdi ACV 2000
Op zoek naar een 2e...
Op zoek naar een 2e...
Re: Cold Air Intake?
roger is het niet zo als de ti meer lucht krijgt langs de lmm dat je meer vermogen uit je blok haalt ik zit namelijk te denken om mijn lucht inlaat 2x zo groot te maken en naar voren te brengen ![neutral :groteogen](./images/smilies/groteogen.gif)
![neutral :groteogen](./images/smilies/groteogen.gif)
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Cold Air Intake?
volgens mij niet, je turbodruk is begrensd, en je kunt wel meer lucht de turbo in willen voeren maar als die dan alleen maar meer via de wastegate afvoert win je er niets tot weing mee...
Bij een natuurlijke aanzuig diesel is het wel zo dat makkelijker lucht aanvoeren betekend dat de cilinder beter gevuld kan worden (en als je dan ook meer diesel erin gooit heb je ook meer vermogen)
de meeste winst haal je denk ik met een grotere intercooler die de lucht zo koel mogelijk je motor in laat gaan, als dan ook je inspuiting daarop is aangepast heb je wel meer vermogen, denk wel aan de thermische belasting van het blok (zuigers, kleppen)
Bij een natuurlijke aanzuig diesel is het wel zo dat makkelijker lucht aanvoeren betekend dat de cilinder beter gevuld kan worden (en als je dan ook meer diesel erin gooit heb je ook meer vermogen)
de meeste winst haal je denk ik met een grotere intercooler die de lucht zo koel mogelijk je motor in laat gaan, als dan ook je inspuiting daarop is aangepast heb je wel meer vermogen, denk wel aan de thermische belasting van het blok (zuigers, kleppen)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Cold Air Intake?
Daarom zit ik er aan te denken misschien nog een andere ic erin te bouwen. Ik heb nog wat ruimte over tussen de radiateur en de grill dus het moet gaan ( ja je moet niet bang zijn om een gaatje te maken...).
mvg Rick
mvg Rick
Re: Cold Air Intake?
plus dat je lmm waarschijnlijk veel sneller kapot gaat door vuil en vocht, als je de originele filterbak verwijderd
de lmm geeft onder de normale omstandigheden toch al de maximale waarde door waarop diesel wordt ingespoten
de lmm geeft onder de normale omstandigheden toch al de maximale waarde door waarop diesel wordt ingespoten