Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Cold Air Intake?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vw_s
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 apr 2009, 19:04
Locatie: Bilzen (B)
Contacteer:

Cold Air Intake?

Bericht door vw_s »

2.5tdi ACV 2000
Op zoek naar een 2e...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Cold Air Intake?

Bericht door Roger B. (11)61 »

als ik op die link klik krijg ik allemaal advertenties, maar voor de transporter alleen een dakdrager, spoiler en t5 grille.....

en wat wil je met een "cold air intake" bereiken op een TDI? die zuigt zijn lucht al buiten de motorruimte aan (rooster op rechter voorspatbord)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
vw_s
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 apr 2009, 19:04
Locatie: Bilzen (B)
Contacteer:

Re: Cold Air Intake?

Bericht door vw_s »

http://link.marktplaats.nl/330554554

Deze bedoelde ik, maar je hebt gelijk... TDI heeft dat al.
2.5tdi ACV 2000
Op zoek naar een 2e...
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: Cold Air Intake?

Bericht door daimen »

roger is het niet zo als de ti meer lucht krijgt langs de lmm dat je meer vermogen uit je blok haalt ik zit namelijk te denken om mijn lucht inlaat 2x zo groot te maken en naar voren te brengen :groteogen
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Cold Air Intake?

Bericht door Roger B. (11)61 »

volgens mij niet, je turbodruk is begrensd, en je kunt wel meer lucht de turbo in willen voeren maar als die dan alleen maar meer via de wastegate afvoert win je er niets tot weing mee...

Bij een natuurlijke aanzuig diesel is het wel zo dat makkelijker lucht aanvoeren betekend dat de cilinder beter gevuld kan worden (en als je dan ook meer diesel erin gooit heb je ook meer vermogen)

de meeste winst haal je denk ik met een grotere intercooler die de lucht zo koel mogelijk je motor in laat gaan, als dan ook je inspuiting daarop is aangepast heb je wel meer vermogen, denk wel aan de thermische belasting van het blok (zuigers, kleppen)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Cold Air Intake?

Bericht door rick_k »

Daarom zit ik er aan te denken misschien nog een andere ic erin te bouwen. Ik heb nog wat ruimte over tussen de radiateur en de grill dus het moet gaan ( ja je moet niet bang zijn om een gaatje te maken...).

mvg Rick
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Cold Air Intake?

Bericht door dennisvt4 »

plus dat je lmm waarschijnlijk veel sneller kapot gaat door vuil en vocht, als je de originele filterbak verwijderd

de lmm geeft onder de normale omstandigheden toch al de maximale waarde door waarop diesel wordt ingespoten
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Plaats reactie