Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vraag starten/aanslaan

vragen over de T4
Plaats reactie
kempkens
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 jan 2010, 23:33
Locatie: duitsland

vraag starten/aanslaan

Bericht door kempkens »

sinds vorige week start mijn bus 1.9d erg slecht als hij koud is
moet vele malen opnieuw proberen en er komt dan een enorme pluim uit de uitlaat.
dit gebeurt niet als hij warm is dan start hij zonder problemen.
zelf zat ik dus te denken aan de gloeibougies. heb ik nu zo en zo besteld.

wat denken jullie?
als het maar rijd stinkt en rookt
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: vraag starten/aanslaan

Bericht door Roger B. (11)61 »

vermoedelijk een gloeiprobleem, of dat per definitie de gloeistiften zijn, dat is zo niet te zeggen, daar moet je even wat onderzoek voor doen.

De 1,9 gloeit voor vanaf het moment dat de bestuurdersdeur geopend wordt (tweede contact op deurschakelaar) dat kun je controleren door te meten of de gloeistiften spanning krijgen als je de bestuurdersdeur opent (geen idee hoe lang ie dan gloeit, en of ie blijft gloeien als de deur open blijft enz)

als je de auto op contact zet gaat ie ook gloeien (lampje op dash aan) ook dan kun je controleren of er spanning op de gloeistiften komt.

Onder de motorkap bij de accu zit een zwart kunststof doosje waar twee dikke rode kabels heen gaan, met daarin een plaatzekeringetje onder twee schroefjes geklemd, dat is een voorgloeizekering, die gaan vaker stuk even meten of je aan beide zijden spanning tov massa hebt....

als je altijd spanning op de gloeistiften hebt als dat zou moeten dan denk ik dat je vrij zeker kunt stellen dat een of meerdere stiften defect zijn
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie