Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wegvallende Cruise Control - oplossing

vragen over de T4
Plaats reactie
Jacco175
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mar 2007, 11:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Wegvallende Cruise Control - oplossing

Bericht door Jacco175 »

Hallo

Even voor wie dit ook gebeurd:

Na het plaatsen van een nieuwe (2e hands) rembekrachtiger in onze T4 102pk ACV werkte de CC niet meer. Ik dacht eerst dat het iets met de computer was ofzo, maar voor ik in paniek helemaal naar Marja aftaai in het zuiden des lands toch maar even zelf in het vooronder gedoken.

Na een tijdje kijken en doormeten het euvel gevonden; het pedaal is iets meer naar achteren gekomen door de andere bekrachtiger waardoor de schakelaar continu in de 'onderbroken' (en dus CC UIT) stand bleef staan. De schakelaar van het koppelingspedaal even op het rempedaal gezet, en dat bleek het probleem te verhelpen (voor zolang de stekker van het KP even doorverbonden), maar die schakelaar had dan ook een langere schacht.

Het blijkt dat die schachten te verstellen zijn. Je kunt 'm er gewoon voorzichtig in kleine stapjes uittrekken tot je de lengte hebt die het 'doet'. Andersom kan ook, zoals ik nu lees dat Pieter Jan in het item over CC in de T4 tips&trucs dit ook al ontdekt had, maar ik denk, ik meld het hier nog maar even.

Dus: mocht iemand plots een wegvallende CC hebben; eerst die schakelaars maar eens checken dus.

hartelijke groet

Jacco 175
Groningen

(Reed mezelf wel in een bijzonder diep geconcentreerde bui een dikke kras in de zijkant van mijn mooie blauwe bus, dus het is wel een kostbaar klusje geworden, helaas... maar alles liever dan zonder CC verder moeten)

TAGS voor het zoeken: Cruise Control werkt niet meer, CC kapot, schakelaars CC afstellen
T4 LWB; 2,5 TDI (ACV) DC, 1998, blauw.
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Wegvallende Cruise Control - oplossing

Bericht door m.c van den berg »

das echt balen van die kras :ie
Wij komen de 15 April naar groningen
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Plaats reactie