Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

twee massa vliegwiel???

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: twee massa vliegwiel???

Bericht door Multivan Generation »

Yoast1957 schreef: 12 okt 2023, 11:28 Kreeg vandaag te horen van mijn VW dealer dat het vliegwiel bijgeluiden maakt, heb zelf nog niets gehoord en de auto rijdt verder prima. Ook stationair draait de motor mooi gelijkmatig en de kickdown doet het zonder haperen. Persoonlijk denk ik dat ik er nog even niets aan laat doen en het gewoon in de gaten houd. In juni moet de wagen weer voor een grote beurt en APK en dan kijken we er nog effe naar. Ben ik nu dom bezig en loop ik risico op hoge kosten of ???
Je vergelijkt appels met peren.
De hierboven beschreven problemen en of symptomen hebben betrekking op handgeschakelde bussen
Omdat jij schrijft over kickdown, ga ik er van uit dat jouw bus voorzien is van een automaatbak. Je vermeldt niet welke motor jouw bus heeft, 2,5 tdi of 2,0 tdi of bijvoorbeeld benzine. Je kunt hier dus weinig conclusie uit trekken voor jezelf.
Problemen met automaatbakken of DSG bakken kosten over het algemeen veel geld.

Dus ik zou al een paar 1000 euro apart gaan zetten.

Groeten en sterkte

Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Yoast1957
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2023, 09:02

Re: twee massa vliegwiel???

Bericht door Yoast1957 »

Inderdaad een automaat en een 2.5 TDi motor. Ook de dealer denkt dat er nog niet veel onheil is te verwachten en ik moet gewoon een beetje opletten, de bus moet nog een paar jaar mee en dan komt er een nieuwe Hybride Multivan. Volgens de monteur moet dat kunnen.
Yoast1957
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2023, 09:02

Re: twee massa vliegwiel???

Bericht door Yoast1957 »

Het dubbel-massa vliegwiel wordt binnenkort vervangen, kosten €1300,- dus dat valt mee. Maar na alle ingrepen van de laatste maanden heb ik nu bijna een nieuwe bus staan. Binnenkort ook nog nieuwe bekleding op de voorstoelen, met verwarming dus fijn de winter in.
Plaats reactie