Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 verlaagveren achter wat is de standaard lengte

vragen over de T4
Plaats reactie
rs1600
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 dec 2007, 08:40

T4 verlaagveren achter wat is de standaard lengte

Bericht door rs1600 »

Mijn huidige set verlagingsveren achter zijn na 14 jaar kapot. Nu kun je nogal veel verschillende verlaagmaten kopen; variërend van 4-5-6-7-cm.
Weet iemand wat de normale lengte van de buitenveer is (dus niet de schokdemper zelf). Dan weet ik ook de maat welke ik moet bestellen.

Zou mooi zijn als je dit kunt melden.
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: T4 verlaagveren achter wat is de standaard lengte

Bericht door heartbeat »

Ik heb een eibach pro setje die zijn 38 mm dit vindt ik mooi en je heb ook nog een beetje comfort
ik heb ze gekocht bij interstate in delft
ik heb een camper en heb eerst MAD veren geprobeerd die waren ook 38 mm maar er onder gezet was de bus haast 8cm gezakt die konden het echt niet hebben

suc 6 grt rob

ps op het fototje hier naast was hij nog niet verlaagd
Rob & Lize
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 verlaagveren achter wat is de standaard lengte

Bericht door Pascal-141 »

rs1600 schreef:Mijn huidige set verlagingsveren achter zijn na 14 jaar kapot. Nu kun je nogal veel verschillende verlaagmaten kopen; variërend van 4-5-6-7-cm.
Weet iemand wat de normale lengte van de buitenveer is (dus niet de schokdemper zelf). Dan weet ik ook de maat welke ik moet bestellen.

Zou mooi zijn als je dit kunt melden.
Waarom wil je nu de lengte van de buitenveer weten ?
Die heeft namelijk niks met de verlaging te maken . De verlaging komt vooral door de draaddiameter , de windingen , staaltype van de veer en dus ook de veerkracht van de veer , overal dezelfde diameter , of van dunne naar dikke en terug naar dunne draad , enz enz
Ik bedoel maar : je kan een langere veer hebben die meer verlaagd dan een kortere veer die bvb dikker draaddiameter of zo heeft .

... En de opgegeven verlading is relatief , en verschillend van geval tot geval : bvb een -4cm veer , kan in sommige gevallen ook -6cm verlagen , hangt allemaal af van de originele veren die eronder zaten.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie