Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bestelnummer originele wielmoerdopjes Volkswagen T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Bestelnummer originele wielmoerdopjes Volkswagen T5

Bericht door heemskerk »

Ik ben op zoek naar het bestelnummer van de originele zwarte wielboutdopjes (met zo'n torx-sterretje in het midden en het opschrift volkswagen). Ik had deze af-fabriek op mijn Miyato velgen zitten en wil ze nu ook op m'n originele Valbrem velgen of liever gezegd op de wielbouten. Overzetten kon niet want de gaten waar het dopje in moet vallen in mijn huidige velgen zijn kleiner. Ook heb ik nu sleutelmaat 17 konische wielbouten en voor de Miyato's had ik bolkinisch met centreerringen op de wielmoeren sleutelmaat 19. Ik heb mij reeds bij de Vw-dealer vervoegd maar die vinden dit moeilijk om uit te zoeken ('t zal te weinig opleveren :jump ) en meende dat het niet bestond.

Tot mijn verbazing zag ik vorige week een Passat geparkeerd staan met identieke Valbrem velgen en met de dopjes die ik zoek! Ik vond het wat te brutaal om ongevraagd een van de dopjes eraf te trekken om het nummer te checken (zou ik zelf ook niet op prijs stellen) en heb mijn dus wederom bij mijn plaatselijke dealer vervoegd. Het antwoord was; ja uhh... moeilijk, moelijk, er zijn inderdaad een aantal groottes te verkrijgen maar wij weten niet welke jij nodig hebt want de maatvoering staat er niet bij vermeld in Etka. Zucht...

Weet iemand het juiste bestelnummer voor zo''n dopje icm beroemde Valbremvelg (die geleverd werd op de 60 jaren editie?? Bij voorbaat veeeeeeeel dank!! :yes :yes :yes

P.s.: Voor de vluchtige lezer: Ik bedoel geen wielnaafdekseltjes met (meestal) het VW logo erop! :lach
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Bestelnummer originele wielmoerdopjes Volkswagen T5

Bericht door heemskerk »

Inmiddels wijzer geworden. De Valbrem velgen die onder een Passat zitten hebben een 112x5 steek ipv 120x5 bij de T5. Hierdoor is het boorgat waar deze afwerkdoppen in vallen kleiner en past er geen dop op, althans niet de originele. Jammerrrr..
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bestelnummer originele wielmoerdopjes Volkswagen T5

Bericht door Multivan Generation »

Bedrijfsauto's zoals de T5 en de Crafter hebben een dopmaat 19.
Personenauto's hebben een dopmaat 17 voor de wielbouten..

Dus van een Golf etc zou je moeten kunnen vinden:

1K0 601 173 9B9 zou moeten kunnen passen :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie