Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hendel knipperlicht / cruise-control

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Hendel knipperlicht / cruise-control

Bericht door Johan191 »

Mijn richtingaanwijzer gaat niet altijd keurig automatisch terug, en het indrukknopje van de cruise-control is ook nog wel eens eigenwijs.
Ik ga uit van smerige contacten. Is dit eenvoudig te reinigen ? of is het inspuiten met contactspray langs het indrukknopje een idee ?

Wie heeft dit ook wel eens gehad ? en hoe heb je dit opgelost ?
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33899
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hendel knipperlicht / cruise-control

Bericht door Multivan Generation »

Misschien is het wel gewoon slijtage---> nieuwe monteren en werkt weer als vanouds.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Hendel knipperlicht / cruise-control

Bericht door Roger B. (11)61 »

terugkomen wordt geregeld door een nokje waar het stuurwiel langs gaat en dan dat nokje indrukt, slijtage kan die af en toe slecht of niet laten functioneren van die terugstelfunctie.

knopje van de CC zul je wellicht met contactspray kunnen redden voor een tijd, misschien dat de hendel wel eerst uit elkaar moet daarvoor....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Hendel knipperlicht / cruise-control

Bericht door Harry 341 »

Johan191 schreef:Mijn richtingaanwijzer gaat niet altijd keurig automatisch terug, en het indrukknopje van de cruise-control is ook nog wel eens eigenwijs.
Ik ga uit van smerige contacten. Is dit eenvoudig te reinigen ? of is het inspuiten met contactspray langs het indrukknopje een idee ?

Wie heeft dit ook wel eens gehad ? en hoe heb je dit opgelost ?
Kijk even bij te koop.....Pascal heeft nog een goede liggen..ook met cruisecontrol.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Hendel knipperlicht / cruise-control

Bericht door Johan191 »

Roger B. (11)61 schreef:terugkomen wordt geregeld door een nokje waar het stuurwiel langs gaat en dan dat nokje indrukt, slijtage kan die af en toe slecht of niet laten functioneren van die terugstelfunctie.

knopje van de CC zul je wellicht met contactspray kunnen redden voor een tijd, misschien dat de hendel wel eerst uit elkaar moet daarvoor....

Het nokje iets verhogen zou dus een oplossing kunnen zijn Kunststof zeker? Dan maar eens het stuur er af halen aankomend weekend. en dan meteen maar eens kijken naar het contactje van de drukknop van de CC.. Zit géén airbag in dus het zal wel vrij simpel te doen zijn.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Hendel knipperlicht / cruise-control

Bericht door Roger B. (11)61 »

nokje is nylonachtig kunststof inderdaad maar kan ook aan het stuur liggen dat ie het niet goed doet.

of inwendig in de schakelaar het deel dat met het nokje bediend wordt...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie